woensdag 12 januari 2011

Zelfmaakidee: portemonnee knutselen

Ik zag het eigenlijk op haar blog, maar ik wil jullie het idee niet onthouden, omdat ikzelf ook al veel plezier van dit knutselidee heb gehad. Het is namelijk simpel, goedkoop, leuk en ook nog eens handig!

Je kunt namelijk heel simpel zelf een portemonnee knutselen. Ik zag het idee ooit op televisie bij "de wereld van k3" samen met dochterlief, ik kon alleen dat filmpje niet terugvinden, daarom heb ik een ander filmpje gebruikt.


Hieronder een aantal toepassingen van en variaties van onszelf op het portemonneetje.
Toepassingen:
  1. Speelgoed; zo'n eigen portemonneetje voor dochterlief heel erg stoer én goed samen te knutselen;
  2. Eigen gebruik; ik heb zelf ook zo'n portemonnee gemaakt en gebruik hem altijd voor het uitgaan of ik neem hem mee naar het zwembad of dagje uit. In het portemonneetje past namelijk precies mijn pinpas en legitimatie en ik heb dan ook nog ruimte voor wat geld. Ik hoef dan niet mijn hele portemonnee (incl. alle pasjes e.d.) mee te nemen, met het risico hem kwijt te raken.
  3. Cadeau; zo'n zelfgemaakt portemonneetje is erg leuk om cadeau te geven. Dus in plaats van de welbekende envelop met geld geef je dan een zelfgemaakt portemonneetje met inhoud!
Variaties:
  • Je kunt alle soorten pakken melk en dubbelfris gebruiken, dus welke je in huis hebt en/of welke je het mooist vind;
  • Om het portemonneetje wat langer mee te laten gaan (lees: duurzamer te maken) kun je hem plastificeren, zo zal hij niet snel beschadigen/slijten. Het plastificeren gaat het makkelijkst nadat je de boven- en onderkant van het pak hebt geknipt.
  • In plaats van een klittenbandsluiting kun je ook een druk-knoop-sluiting gebruiken.
Zie hier het filmpje met de instructies!

4 opmerkingen:

  1. leuk idee voor een verjaardag waar geld gevraagd word.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zocht op : portemonneetje maken (want dochterlief heeft een feestje zaterdag) en voila, kom ik zomaar op jouw blog. Te leuk echt en heel leerzaam ook. Ook hier moet het even met wat minder. Ik vind het wel heel knap hoe jij het doet met de boodschappen. Ik ga m'n best doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zocht ook op portemonnee knutselen en vond deze pagina.
    Jammer dat het filmpje er niet meer opstaat, maar ik ging gewoon naar de site van K3 : www.dewereldvank3.be
    Daar stond het filmpje op! En er staan nog meer leuke ideeen op de ze site. De portemonne wil ik gebruiken als ik met de kinderen op mijn werk met het AH winkeltje ga spelen!
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen