donderdag 20 januari 2011

Update - afstuderen

Gisteren ben ik voor het intake-gesprek bij de studentenpsycholoog geweest. Ik ben nog nooit bij een psycholoog geweest (ik ben meer van 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'), maar eerlijk is eerlijk het was heel verhelderend. We hebben samen objectief (van een afstandje) gekeken naar mijn studie en zijn tot de conclusie gekomen dat de afgelopen jaren behoorlijk turbulent zijn geweest en doordat alles nu in rustiger vaarwater komt er nu tijd vrij is gekomen voor mijzelf en dus ook mijn afstuderen.

We hebben afgesproken dat ik weer contact zoek met mijn afstudeerbegeleider. Ik moet zeggen dat ik daar behoorlijk tegenop zie, maar het moet gewoon gebeuren en ik wil dat vandaag nog regelen (brrr..). Ook kan de opdracht ingeperkt worden, het hoeft namelijk geen promotie-onderzoek te worden.

Daarnaast wil hij, samen met mij, ervoor zorgen dat ik een eigen werkplek krijg op de universiteit. Ik heb dat al vaker geprobeerd, maar kreeg elke keer nul op het rekest.. Hij vond dat ik, in mijn situatie, recht had op een plek, zodat ik in ieder geval 3 dagen x 4 uurtjes bezig kon zijn. Dat was ook een opluchting trouwens (die drie dagen), ik zag namelijk gigantisch op tegen het fulltime afstuderen.. Dat heb ik namelijk de jaren daarvoor wel gedaan ('s nachts doorwerken etc) en toen we ons huis af was, was ik gewoon helemaal op.. Fulltime hoeft dus niet en was in mijn situatie (met kind, huishouden etc) ook niet te verlangen..

Al met al een heel verhelderend gesprek met iemand die redelijk objectief naar de situatie kon kijken! De eerste stappen zijn gezet, 4 februari heb ik een vervolgafspraak en dan gaan we kijken of de afstudeergroep zelf voor mij geschikt is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten