woensdag 5 januari 2011

De Jekko

De wattes? Dat was in ieder geval het eerste wat ik net dacht toen dochterlief met een bouwpakket van school thuiskwam! Bij het uitpakken en in elkaar zetten van de Jekko werd de bedoeling duidelijk.

De Jekko is een inzamelhulp in huis voor kleine electrische apparaten, kapotte spaarlampen en batterijen. Meer informatie staat op de volgende site: http://www.wecycle.nl/jekko/. Je kunt hem zelf ook bestellen of gratis ophalen bij een aantal deelnemende winkels en veel scholen delen ze ook uit.

Ik vind dit eigenlijk wel een goed initiatief (al wil ik niet weten hoeveel jekko's waarschijnlijk rechtstreeks bij het oud-papier belanden), ik ben namelijk ook zo'n type wat lege batterijen verzameld en dat ze dan uiteindelijk nét niet de batterijenbak halen bijvoorbeeld.. Misschien werkt dit beter, hij krijgt in ieder geval een mooi plekje in huis :)

3 opmerkingen:

  1. Goed initiatief! Hoe groot is zo'n ding?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooh ja heb pas zo'n ding ergens in een zaak gezien, ben benieuwd naar je ervaring, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dochter is in ieder geval erg enthousiast en heeft het ding gelijk meegesleept naar opa & oma (omdat ik afgezien van 1 lampje niks had) en ja die hadden natuurlijk spullen in overvloed!

    Dochter alle spullen trots weer mee naar huis en de jekko zit bijna vol ;) Denk dat ik binnenkort dan maar met dochter het ding ergens ga legen!

    Tot nu toe is de Jekko dus een succes (voor opa & oma dan) :)

    BeantwoordenVerwijderen