maandag 10 januari 2011

Weekmenu week 2

Het weekmenu is weer in elkaar gedraaid! Ik zag dat de hamlappen bij de c1000 in de aanbieding waren en ik moet bekennen dat ik hier nog nooit iets mee heb gedaan (of toch wel: shaslicks gemaakt voor op de bbq, maar verder niet), dus in het kader van de goede voornemens gaan we dit eens proberen! Ik heb een recept van smulweb gehaald (zie onder). Ons weekmenu ziet er als volgt uit:

Maandag
Kipfilet* in ontbijtspek, aardappelen en rode kool
Dinsdag
Oma kookt!
Woensdag
Hutspot* met gehaktbal (vriezer)
Donderdag
Macaroni
Vrijdag
Hamlappen* met perzik, gebakken aardappelen en sla
Zaterdag
Fijne worst (vriezer), aardappelen en groenten
Zondag
Pannenkoeken met appel en ontbijtspek


*Kipfilet €3,99/kg (plus)
*Hamlappen €3,99/kg (c1000)
* Hutspot €0.59/500gram (c1000)

Recept Hamlappen (bron: smulweb)
Ingrediƫnten voor 4 personen
Hamlappen voor 4 personen, groot blik (zonder merk) halve perziken op siroop, bakje champignons, zout, peper, paprikapoeder, bloem, eetlepel zure room, laurierblaadje
Bereidingswijze
Braad de hamlappen na ze gekruid te hebben met paprikapoeder, zout en peper, in margarine bruin. Blus af met water, net zoveel dat de hamlappen net niet onder staan. Kook even door en zet dan op de sudderplaat met een laurierblaadje (minimaal een uur). Een minuut of 20 voordat het gaar is de champignons erbij en de perziken doormidden gesneden. Dan daarna het vlees uit de pan nemen, en de saus binden met wat bloem en een eetlepel zure room erdoor. Op smaak afmaken met zout en peper.
Serveertips
Lekker met gebakken aardappelen en sla. Leg het vlees op het bord en giet de saus erover met de perziken: supermals

UPDATE: MISSCHIEN DAT IK IETS NIET GOED HEB GEDAAN, MAAR IK VOND DIT RECEPT GEEN AANRADER..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten