vrijdag 28 januari 2011

Heb jij het al gedaan?

Mijn zusje had het al gedaan en ik las het ook op andere blogs: boeken verkopen via bol.com.

Ik zag er eigenlijk tegenop om alle informatie e.d. in te voeren (evt. foto's maken), maar het enige dat ik hoefde te doen was het isbn-nummer invoeren, aanklikken in welke conditie het boek verkeerd en welke prijs ik voor het boek zou willen hebben (voor het gemak staan er ook adviesprijzen bij)!

Gisteravond direct een hele stapel studieboeken opgezocht en op internet geplaatst onder het motto "niet geschoten, altijd mis" en wat denk je? Ik heb het eerste boek vanmorgen blijkbaar al verkocht!

Joehoe, straks de pakbon uitprinten en dan kan hij vanmiddag nog op de post. Na aftrek van de bemiddelingskosten van bol.com en de verzendkosten blijft er toch nog zo'n €18,- over voor mij. Volgens de site krijg ik het bedrag na 2 tot 4 weken uitgekeerd, nou daar willen we wel even op wachten.

Toch geen verkeerd begin voor boeken die anders hopeloos liggen te verouderen en stof te vergaren :)

Ps: ik wou dat die tweedehands-site al had bestaan toen ik begon met mijn studie! Studieboeken kopen via marktplaats werkte niet altijd even snel. Had me heel wat euro's kunnen schelen!

4 opmerkingen:

  1. Weer een idee om geld in het laatje te krijgen!
    Eens kijken hoeveel boeken ik te verkomen heb.
    Ga zo door mama, hier heb ik nog eens wat aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, bedankt voor je bezoekje aan mijn site !!
    Via Bol.com heb ik al een flink aantal boeken verkocht en gekocht, ook 2e hands. Heel goed te doen. Ik vind het een prima online shop.
    Een heel fijn weekend toegewenst.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig he? En mensen betalen veel geld voor een tweedehands boek, in een paar maanden heb ik zo'n € 500 verdiend. Net toen ik 3/4 van de collectie naar de kringloop had gedaan, kon je er opeens ook dvd's verkopen. Grrr!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh moet ik daar toch ook maar eens gaan verkopen!

    BeantwoordenVerwijderen