maandag 31 januari 2011

Maandoverzicht Januari

Op Teunie’s blog heb ik de scheurkalender “Eigenwijs in Geldzaken 2011” van Marieke Henselmans gewonnen. Op de laatste dag van elke maand kun je een aantal vragen beantwoorden die betrekking hebben op de geldzaken van die maand. Aangezien ik (verrassing!) wel van overzichtjes houd, zal ik deze vragen hier ook beantwoorden.
Hoe kijk je terug op de maand januari qua geldzaken?
Financiële meevaller van afgelopen maand is:
·         Uitbetaling vakantiegeld manlief (door accepteren andere baan)
·         Uitbetaling loon van mijn bijbaan
Dit heb ik afgelopen maand goed aangepakt:
·         Oppakken afstuderen (nu doorzetten!)
·         Plaatsen studieboeken op bol.com (al 5 boeken verkocht, netto-opbrengst tot-nu-toe = €70,08!)
·         Gebruik gemaakt van geld-terug-acties (of gratis acties) ter waarde van €53,49
Tegenvaller in januari:
·         Grote uitgave aan auto, APK+onderhoud á €362,-
·         Eigen bijdrage nieuwe shirts (sport) á €30,-
·         Grote kostenpost cadeaus á €108,95 (geboorte, sterven en véél verjaardagen, wat liggen die dingen soms dicht bij elkaar).
Mijn eigenwijze geldontdekking van de maand:
·         Vele kleintjes maken één grote (zowel wat betreft inkomsten als uitgaven)!
Mijn goede voornemen voor de volgende maand is:
·         Boodschappenbudget van €50,- halen (2 volw + 1 kind)
·         Cadeautjes/presentjesmand voor volwassenen maken (m.a.w. uitgavenpost cadeaus reduceren)
·         Afstuderen doorzetten!

Dit zijn trouwens de geld-terug-acties waar ik gebruik van heb gemaakt de afgelopen maand:
7-1-2011mini-blikje nivea crème                   -  
8-1-2011john frieda foam haarkleuring (via zus)            16,49
8-1-2011ansichtkaarten 20st                   -  
19-1-2011john frieda foam haarkleuring (via ouders)            16,49
19-1-2011Gilette producten            16,28
21-1-2011Aviko ovenschotel              3,59
25-1-2011beckers hamburgers 4 (+50% korting)              0,64
 Totaal januari '11            53,49

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er georganiseerd uit, zeg!Wat veel geld van die geld-terug-acties! Fijn om zo wat extra mee te pakken, he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jeetje bespaarmama wat ziet dat er allemaal goed uit zeg. en gefeliciteerd met je kalender.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen