maandag 17 januari 2011

Afstuderen

Het moet er echt maar eens van komen, want ik stel het telkens weer uit.. mijn afstuderen.


Ik ben namelijk al een jaar bezig met pogingen tot afstuderen te doen, de colleges heb ik gehaald, ik moet dus "alleen" het afstudeerverslag nog maken. En daar zit het 'm.. ik moet het dus ALLEEN doen. Ik heb best veel doorzettingsvermogen, maar dan alleen met zaken die niks te maken hebben met het afstuderen. Toegegeven er kwamen het afgelopen jaar zaken op ons pad die het afstuderen vertraagden, namelijk het bouwen van een huis (veel zelf gedaan, ik ben er handig van geworden!), verhuisd, getrouwd, lokaal politiek actief, brand gesticht (tja) en nog een klein drama binnen gezin van zus van manlief.. Maar nu deze zaken zo goed als achter de rug zijn, ik onze administratie van binnen en buiten ken en op orde heb en zelfs de foto-albums weer zijn bijgewerkt, wist ik niet meer zo goed wat ik moest doen (om mijn studie te ontwijken)..

Nouja, eigenlijk weet ik wel wat ik moet doen, maar ik kan gewoon de motivatie niet meer opbrengen om te beginnen.. Ik heb 4 jaar hard gewerkt voor deze studie en nu.. nu het einde in zicht is.. heb ik geen puf meer :)

Maargoed, het roer MOET gewoon om.. want we hebben nog zoveel plannen en willen nog zoveel doen. Maar dan moet ik eerst deze studie afronden, want het word (is eigenlijk al) een blok aan mijn been..

Na enig rondsufen (dat kan ik dan wel weer goed) zag ik dat er op de universiteit een afstudeergroep bestaat. Het is een kleine groep die wekelijks bij elkaar zal komen om te zien wat je de afgelopen week hebt uigevoerd en plannen wat je de komende week zult gaan doen. Nou dat is net de stok achter de deur die ik nodig heb! Aanmelding is verplicht en er is een wachtlijst, dus ik ga morgen meteen bellen en dan hoooooooooooooop ik dat er nog plek is (op korte termijn).

Misschien dat er dan toch nog een mooi diploma voor mij in het verschiet ligt :)
Ik houd jullie op de hoogte!

UPDATE: ik heb vanmorgen gebeld en ik zou 4 februari mogen komen voor een intakegesprek, even later belden ze terug en nu kan ik morgen al komen! Ik vind het echt heel erg spannend en nu hoop ik maar dat ik in aanmerking kom voor de afstudeergroep! De eerste stap is in ieder geval gezet en dat is een pak van mijn hart!!

2 opmerkingen:

  1. Oh! Wat goed!!

    Bij deze natuurlijk heel veel succes en ben heel erg benieuwd of je inmiddels goed nieuws te horen hebt gekregen. Ik hou je in de gaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. veel succes ermee. gaat samen vast wel lukken. en dat moeten, daar word ik ook altijd kriebelig van. ik denk tegenwoordig altijd: ik doe het wel of ik doe het niet maar het is een keuze. en dan probeer ik de beste keuze te maken.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen