woensdag 5 januari 2011

Besparen op de krant?

Zolang bespaarpapa en ik samenwonen hebben we eigenlijk altijd een krant gehad. De eerste paar jaar de nrc next (studenteneditie), deze kostte geloof ik zo'n €8,- per maand. Het laatste jaar hebben we deze opgezegd en ons geabonneerd op de lokale krant, in eerste instantie was het een aanbieding, maar hij beviel ons zo goed dat we besloten hem aan te houden (dat is de truc hé, van die aanbiedingen).

Vorige maand heb ik onze financiën eens goed op de rij gezet en ik vond eigenlijk dat de krant een te groot deel innam, iets meer dan  €25,- per maand. Toen hebben we besloten de krant op te zeggen, met de gedachte dat wanneer er weer een aanbieding is, we ons misschien weer zouden abonneren.

Zo ver is het echter niet gekomen, want ik werd gisteren gebeld door iemand van de krant, met de vraag of ze mochten weten waarom ik mijn abonnement had stopgezet. Toen ik aangaf dat ik de krant gewoon te duur vond worden, kreeg ik een aanbieding of ik de krant dan voor de helft van het geld zou willen lezen.. Tja, dat wou ik natuurlijk wel (want had stiekem wel een klein beetje spijt)!

Zij blij, wij blij! Maar eigenlijk wel van de zotte dat je je abonnement eerst stop moet zetten om korting te kunnen krijgen! Zijn jullie geabonneerd op een krant of halen jullie het nieuws elders vandaan?

4 opmerkingen:

  1. nooit een krant gehad, en het grote belangrijke nieuws hoor ik wel ergens, ik kijk ook bewust geen journaal, goede actie van je krant en ja eigenlijk van de zotte, als ik jou was zou ik het bij nog meer bedrijven proberen ? wie weet ? liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb een abbonement op de lokale krant en mn moeder op een landelijke krant. Er liggen hier elke dag 2 kranten. Ik vind het heerlijk om 'smorgens even rustig met een kopje thee de krant te lezen, om daarna aan de slag te gaan. Het is mijn kleine rustmomentje.
    Maar ik weet wel dat ik het abbonement als 1 van de eerste dingen eruit ga doen als ik straks op mezelf ga. Dan wordt het zeker een te dure grap en dan ga ik over op de internetversie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zonde dat die kranten zo duur moeten zijn.. Ik vind het ook heerlijk om 's ochtends even het nieuws door te nemen en op de hoogte te zijn van wat er hier in de buurt gebeurd :)

    Ik wil de buren evt. vragen of ze samen willen doen met de krant, dat wij hem 's ochtends lezen en zij 's middags/'s avonds (ze beginnen 's ochtends heel vroeg)..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja zo heb ik met diezelfde truc bijna een jaar continue allerlei kortlopende abonnementen gehad. Nu zijn we toch overstag gegaan voor 1 krant omdat we die het prettigst vinden. Het is veel geld ja, maar omdat ik niet werk en door ziekte heel veel binnen ben, haalt de krant voor mij de buitenwereld naar binnen. Dus daar wordt niet op bezuinigd.

    BeantwoordenVerwijderen