dinsdag 1 maart 2011

woensdag 2 maart - Provinciale Statenverkiezingen

Morgen is het weer zover, de Provinciale Statenverkiezingen. Ondanks dat veel mensen deze verkiezingen ervaren als een "ver-van-mijn-bed-show" is het denk ik toch belangrijk om even voor jezelf na te gaan wat jij als kiezer belangrijk vindt en welke partij en/of persoon jou zou moeten vertegenwoordigen. Ga morgen dus even langs een stemlokaal bij jou in de buurt en laat je stem niet verloren gaan!

Zelf zit ik morgen de hele dag op het stembureau. Ik zit praktisch bij elke verkiezing op het stembureau. Afgezien van dat je er een mooie financiële vergoeding voor krijgt is, is het ook nog eens erg leuk om te doen! Je spreekt namelijk mensen uit alle lagen van de bevolking en hoort dus ook veel verschillende standpunten en meningen.

Ik hoop morgen op een goede opkomst (en een gezellige dag)!

5 opmerkingen:

  1. O ja, ik ga zeker stemmen! Fijne dag morgen!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je op het stembureau zit. Ik moet morgen tot laat overwerken. Ik ga om half acht gelijk stemmen! Ik heb ook twee machtigingen. Ik vind het ook jammer dat veel mensen het als een ver van hun bed show beschouwen. Ik sprak van de week een vriendin van me en ik zei, je gaat woensdag wel stemmen hé! Zij zei, ja wij gaan alleen bij de landelijke. Ik hoop maar dat ze gaat. Ik hoop ook op een goede opkomst morgen. Veel plezier op het stembureau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben vandaag ook gaan stemmen, koos daarvoor het stembureau naast de bibliotheek en het ging best.

    Vroeger in mijn vorige woonplaats deed ik ook vaak mee met het stembureau.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je dat doet! Ik zit in de politiek.
    (regionaal) En het ging echt ergens om gisteren.\
    Onze dochter mocht het rondje inkleuren.
    Het doet mij altijd veel als ik mag stemmen. Maar met de harde demonstraties in mijn achterhoofd moeten we heel blij zijn met de democratie en de vrijheid waarin wij hier leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook gestemd. Bij ons stembureau staan altijd schaaltjes met dropjes e.d. en het is er best gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen