vrijdag 11 maart 2011

Bezwaar WOZ-waarde

Ik heb me er gisteren maar eens aan gewaagd en een bezwaar ingediend tegen de vastgestelde woz-waarde van ons huis!

Vorig jaar hebben we, in verhouding tot de andere huizen hier in de buurt, redelijk goedkoop een huis kunnen bouwen. De nu vastgestelde WOZ-waarde ligt ruim 30% boven het bedrag dat wij in totaliteit nodig hebben gehad (incl. keuken, schilderwerk, tuin > alles). Het eerste wat ik zei toen ik de WOZ-waarde zag was: VERKOCHT!

Maargoed, zo werkt dat natuurlijk niet :-) Ik heb eerst het taxatieverslag gedownload via de site van de gemeente om te kijken welke referentiewoningen ze gebruikt hebben en daarna via fiscalert een voorbeeld-bezwaarschrift gedownload, aangepast naar onze situatie en opgestuurd naar de gemeente. Misschien dat er nog een kleine aanpassing naar beneden mogelijk is. Ik ga er niet vanuit, maar wie niet waagt die niet wint, toch?

2 opmerkingen:

  1. Hopelijk krijg je sneller bericht dan ons.
    We wachten nog steeds op een antwoord uit 2004. Wonen inmiddels ook ergens anders hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hoop voor je dat het lukt. bij ons lukte het toen niet, waardoor de woz meer was dan de verkoopwaarde. maar ja als je niet rookt, nooit een bekeuring hebt en zo, moeten ze toch ergens het geld vandaan halen he.

    fijn weekend, groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen