dinsdag 15 maart 2011

Kleding kopen voor een bruiloft

In mei gaan mijn schoonzus en (bijna) zwager trouwen, helemaal leuk!

Maargoed, daar hoort natuurlijk ook (nieuwe) feestkleding bij en ja.. dat kost een paar centen. Nu ben ik al wel een tijdje aan het rondkijken op internet om te kijken hoe we alle drie straks "strak in het pak", maar wel tegen een fatsoenlijke prijs op de bruiloft kunnen arriveren :-)

Manlief is niet zo moeilijk, hij heeft een mooi pak dat ik even na zal kijken en eventueel zal laten stomen. Schoenen kunnen worden gepoetst. Het enige dat we hoeven te halen is waarschijnlijk een nieuw overhemd en een nieuwe stropdas.

Ikzelf kijk alvast een beetje rond op marktplaats. De jurken van steps vind ik erg mooi en zitten me goed. Maar aangezien ik nog een paar kilo kwijt wil, wacht ik nog even.. Moet lukken toch? Tenslotte heb ik mijn eigen jurk voor onze bruiloft ook pas het weekend ervoor gekocht :-)

Dan dochter.. we zijn met mijn schoonzus meegeweest de trouwjurk uitzoeken en later voor hun dochter ook feestkleren. Natuurlijk heb ik ook even rondgekeken voor mijn eigen dochter, maar ik schrik gewoon van de prijzen die ze durven te vragen voor een simpel rokje/jurkje. Het begint geloof ik bij €89,95 en dan komt de rest van de kleding er nog bij! Dan schiet me te binnen dat ze een erg mooi jurkje heeft (grijs/wit, ook van MP trouwens), alleen.. dat heeft ze aangehad op onze eigen bruiloft. Twijfel.. kan het wel of niet? Dan maar eens rondkijken op marktplaats, er staan ontzettend veel communiekleren op en het lijkt allemaal verdomd veel op dat jurkje dat ze al heeft.. Grmbl.. ik laat het maar even rusten. Misschien dat ik nog ergens tegenaan loop en anders doet ze gewoon het jurkje-dat-we-al-hebben aan! Misschien dat ik nog ergens een leuk jasje/bolerootje vindt dat erbij past, zodat het toch nog wat anders lijkt dan bij onze bruiloft.

Schoenen voor dochter zijn al wel binnen! Met de 10,- kortingsbon van schuurman schoenen gekocht in de online winkel. De meisjesschoenen van de vorige collectie stonden er ook nog op en daar een mooi stel van uitgekozen. Schoenen van keq voor €20,-, lang niet slecht toch? Dat type meisjesschoen lijkt toch elk jaar weer op elkaar :-)

Verder wil ik vragen of een vriendin van mij de haren wil invlechten van dochter. Dat kan ze echt supergoed en heeft ze ook gedaan bij dochter op onze bruiloft. Voor mezelf wil ik kijken of een thuiskapper mijn haren wil stylen, ik heb namelijk van dat haar dat óf goed zit óf helemaal niet en dan is er niets tot weinig mee te beginnen.. Die stress wil ik niet hebben op de dag zelf. Eens informeren naar de kosten :-)

Heeft iemand verder nog tips om de boel een beetje betaalbaar te houden?

4 opmerkingen:

  1. Je bent nogal wat van plan :)
    Ik vind het jurkje dat je dochter al heeft wél kunnen hoor!
    Zelf heb je misschien wel een nette jurk nog? Ik zou het voldoende vinden. Toen manlief getuige was een paar jaar geleden, heb ik ook niks nieuws gekocht. Ik had nog een prima jurkje. Mijn haar gewoon los. Ik was ook nog de fotograaf toen ;)
    Jullie zullen er vast geweldig uit zien. Komt goed ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O hier zou ik me ook niet druk over maken, maar ik ben best relaxt wat dat betreft, ik ga echt geen nieuwe kleding voor iemands bruiloft aanschaffen en zeker niet Zoon in het nieuw steken. Hij heeft alleen maar spijkerbroeken en sweatshirts enzo! Maar misschien is het voor meisjes wel heel anders.
    Als je gewoon eens shopt in je eigen kast en misschien kun je iets leuks lenen van een vriendin?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het altijd wel leuk om me voor de huwelijken van mensen die me heel dierbaar zijn mooi/ speciaal aan te kleden. En daar hoort ook dochterlief bij. Ik kij altijd wat ik nog in huis heb. En als ik iets moet kopen, heb ik als criterium: kan ik het nog gebruiken daarna.
    Zo heb ik voor dochterlief iets gehaald bij Name It. En voor mezelf bij de Steps. Was niet extreem duur, maar ook niet goedkoop. Ik had mezelf een budget gegeven. Nu heb ik voor mijn werk ook nette kleding nodig, dus kan het dan gebruiken. Dochterlief draagt het nu gewoon als gewone kleding (heb ik het ook op uitgezocht).
    Vaak is het bij kleding ook gewoon een kwestie van leuk combineren. Een H&M gevalletje in combi met een net exclusiever jasje, truitje etc. Ook kan je soms verrassen met accessoires. Ik kreeg heel veel opmerkingen over een bloem die ik in mijn haar had gedaan en niet zozeer over mijn jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie reacties!

    Ben altijd een beetje bang om underdressed op zo'n feest te verschijnen, vooral als naaste familie! Ben wel overtuigd dat jurkje van dochterlief prima kan! Voor mezelf al een aantal leuke jurkjes op MP gevonden!

    Het gaat dus helemaal goedkomen denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen