woensdag 30 maart 2011

Tegenvaller..

Ik was 19 toen wij ons dochtertje kregen.. omdat we een huisje voor onszelf nodig hadden (maar niet al teveel geld) raadde men ons aan om gebruik te maken van bijzondere bijstand. Hierdoor kregen we een renteloze lening van 4000,- voor de complete inrichting van onze nieuwe huurwoning. Helemaal super natuurlijk! De voorwaarden waren zo opgesteld, dat we pas terug hoefden te betalen als ik klaar was met mijn studie.

Nu kreeg ik afgelopen jaar het bericht dat ik het geld per direct moest terug betalen. De reden was dat manlief en ik nu getrouwd waren.. Ik heb een bezwaarschrift ingediend waarin ik verzoek de terugbetaling uit te stellen totdat ik ook daadwerkelijk afgestudeerd ben (zoals in eerste instantie ook afgesproken), maar dat verzoek is niet-ontvankelijk verklaard.. Kl*ten!

Het word echt zwaar om dat geld nu terug te betalen.. Het mag in maandelijkse bedragen van €112,- dat dan weer wel.. Maar als we nu even hadden kunnen wachten met terugbetalen totdat ik klaar was met mijn studie, dan had het met gemak gekunt! Als ik klaar ben hoef ik namelijk geen collegegeld รก €139,- meer te betalen en dat geld hadden we dan kunnen aflossen aan de gemeente..

Ik baal :-(

1 opmerking:

  1. Och dat is absoluut niet een mooi bericht.
    Wij kregen deze week ook een lekkere//4999 euro en nog de BTW die we eind deze maand moeten betalen. K#### Ik voel met je mee. (ik was 20 toen oudste kwam)

    BeantwoordenVerwijderen