donderdag 31 maart 2011

Vraag uitstel voor je belastingaangifte!

Iedereen moet vóór 1 april zijn aangifte inleveren. U dus ook, en het is tevens het controlethema voor dit jaar. Laat u dit na, dan krijgt u een aanmaning en nog tien werkdagen uitstel voor het indienen van de aangifte. Verzuimt u dat binnen de in de aanmaning gestelde termijn te doen, dan krijgt u een zogenaamde ‘verzuimboete’ opgelegd. Sinds 2010 bedraagt deze boete minimaal € 226 en maximaal € 4.920. De boete is dus aanzienlijk hoger dan ervoor (minimaal € 22, maximaal € 1.134).

Lukt het u niet — om wat voor reden dan ook — om uw aangifte vóór de deadline in te dienen? U kunt de inspecteur vandaag nog om uitstel vragen (dus uiterlijk tot en met 31 maart). Dat kan telefonisch via de Belastingtelefoon (0800-0543). U krijgt dan standaard uitstel tot 1 september a.s.


Bron: fiscalert nieuwbrief, maart 2011

1 opmerking:

  1. Jippie!!! Het is me dit jaar gelukt op tijd te doen! Andere jaren lagen alle papieren overal, nu had ik vanaf 1 januari een plastic mapje en deed ik de boel zo ongeveer vanuit de brievenbus in dat mapje. Wat een heerlijk gevoel dat het toen zo geregeld was! Waarom dat nou 13 jaar moest duren????
    Groetjes, Corine
    Oja...ook nog even eerlijk zijn...alleen onze keuken is nog maar fotowaardig! De rest van ons huis is echt heel erg droevig, sommige plekken zijn zo ongeveer als in 'Mijn man is klusser', met dat verschil dat mijn man wel doorgaat, maar in z'n 1tje gaat het gewoon niet snel!

    BeantwoordenVerwijderen