maandag 14 maart 2011

Weekmenu 11 en Sonja Bakker :-)

Het is nu definitief. Er moeten een paar kilo’s af!
Voor een paar jaar geleden heb ik Sonja Bakker gedaan, dat is me toen goed bevallen en ben daar een paar kilo’s mee afgevallen! Maar in de afgelopen paar jaar zijn diezelfde kilo’s er toch weer bij opgekomen en ja.. daar wil ik weer vanaf!


Ik heb in ieder geval het boek weer opgezocht en afgestoft. Met het avondeten zal het niet helemaal strikt gaan, want ik ga niet en voor mezelf en apart voor man en dochter koken, wel probeer ik me er zo goed mogelijk aan te houden. Op zich zit het hem ook niet zozeer in het type avondeten wat ik maak, maar meer in de hoeveelheden die ik opschep, tijd om daar weer wat scherper op te zijn dus!
De menu’s voor de komende week zien er als volgt uit:
Maandag
Aardappelen, bloemkool, kipfilet
Dinsdag
Oma kookt
Woensdag
Aardappelen, witlof ham/kaas, sperziebonen
Donderdag
Aardappelen, prei, visfilet
Vrijdag
Macaroni
Zaterdag
Soep + pistoletje gezond
Zondag
Koolsalade (man+dochter vissticks, aardappelpuree + rode kool)
Ps: ik ben nu wel benieuwd hoe het met mijn boodschappenbudget á €50,- zal gaan. Ben benieuwd of ik dit komende week kan halen in combinatie met het Sonja Bakker dieet.

7 opmerkingen:

  1. Sterkte! Ik doe met je mee. Niet met Sonja want dat werkt niet bij mij. Ik eet nu tot 12 uur alleen fruit en let voor de rest gewoon goed op. Werkt ook prima.
    Ben inderdaad benieuwd wat er met je weekbudget gebeurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is er weer de tijd voor he!
    De zomer komt er nu duidelijk weer aan en de vrouwen gaan weer massaal aan de lijn. Hier niet anders hoor. Alleen eet ik nu weer gewoon normaal (dus geen 3 koekjes, stukje taart, chips en dergelijke. Het was een beetje teveel van het goede)
    Daarbij ben ik weer begonnen met hardlopen. Ik ga voor 5 km over strand in september (ja dat kan echt!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig! Ik heb de 9 weken er op zitten en ben 6 kilo afgevallen. Eigenlijk wil ik er nog 3 kilo af hebben, maar ben nu even flauw van Sonja. Eerst even een paar weken pauze.
    Succes! Je kunt het.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Succes! Maar ben je niet bang dat het er opnieuw weer net zo snel aan komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig, ik lees de reactie van Spaarcentje en realiseer me gelijk dat ik m'n appel vergeten ben bij de lunch! Zo houden we elkaar scherp, he!
    Succes met de kilo's ! (eraf!)
    Groetje,s Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sonja Bakker werkt erg goed! Ik doe af en toe ook een 'kuurtje' Sonja als het nodig is. Ik zie dat dit volgens mij uit het oranje boekje komt. Die koolsalade is lekker. In week 2 op zondag het spinazieomelet, die is zo lekker! Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Allemaal: bedankt! De tweede dag loopt tot dusver nog prima ;-)

    @Nicole: nee hoor, ben veel banger dat die kilo's eraan blijven hangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen