woensdag 1 december 2010

Marktplaats - oktober + november 2010

Eén van de vele tips die steeds terugkomen op bespaarsites is overtollige spullen verkopen op rommelmarkten of op internet, daar kan namelijk een aardig zakcentje mee verdiend worden.

Ik heb dat voor 'n hele tijd geleden wel eens gedaan en de verkoop viel me eigenlijk niet tegen, maar vanwege tijdgebrek er weer mee gestopt. Nu heb ik het verkopen van overtollige huisraad weer opgepakt en wederom een overzichtje gemaakt in excel (voornamelijk om zelf enthousiast te blijven). Nu had ik toch nog weer meer verkocht dan in eerste instantie aangenomen, namelijk:
  • oktober: €51,-
  • november: €92,70
Dat is nog een totaalbedrag van 143,70 binnen 2 maanden, dat is lang niet slecht toch? En het ruimt gelijk ook lekker op (een hele prestatie voor zo'n verzamelaar als ik)! In mijn enthousiasme heb ik meteen de zolder opgeruimd en daar in verhuisdozen alvast rommelmarktspullen verzameld, zodat ik die tegen koninginnedag alleen nog maar in de auto hoef te zetten ;)

Wat ik eigenlijk ook zou moeten doen, is het geld wat we hiermee verdiend hebben op de spaarrekening zetten, zodat het geld 'tastbaarder' word. Nu gaat het in mijn portemonnee of in de spaarpot van dochterlief en 'verdwijnt' het alsnog voor ik er erg in heb..

5 opmerkingen:

  1. Ik gebruik een aparte spaarrekening voor m'n online verkopen. Hierdoor kan ik en gelijk goed bijhouden wat er binnenkomt en sparen voor eventuele andere dure aankopen.
    Het truukje met die verhuisdozen, die wordt hier ook toegepast. Ondertussen staan er dus wel 9 dozen in onze logeerkamer. Dat schiet ook niet zo op. Dus moet ik er ook weer goed tegenaan en proberen zoveel mogelijk te verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik "verkoop" tegenwoordig ook alle zegels/kadootjes v.d. supermarkt die ik zelf niet nodig heb (zoals toy story poppetjes blond codes appelsientje codes voor een dagje weg), niet voor geld maar voor etos babyzegels (en daar haal ik gratis eten voor de baby voor) en DE zegels (da's dan weer mijn hobby) ik merk dat mensen met gratis kadootjes graag ruilen voor zegels!
    Mijn zegel lade is meer opgeruimd en van de zomer mag ik mijn servies weer aanvullen als de weer leuke acties heeft!

    Trouwens wat een ontzetten leuk blog zeg! Ik kom vaker langs! (vond je via het gratis prikbord)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @lottebees Slim! Ik verkoop alleen spullen die we over/niet nodig hebben.. Maar ik heb wel zojuist een nieuwe spaarrekening geopend, zodat we over ons geld een hogere rente krijgen dan op onze huidige rekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @bianca bedankt! Ik heb inderdaad wel eens gezien dat er een hele handel in zegels is! Zo heb ik voor een paar jaar geleden mijn handdoeken voor 1,- p.st. bij elkaar gespaard bij de plus (ik kwam er zelf niet zo vaak, maar omdat mensen wisten dat ik druk aan het sparen was kwamen er toch nog veel extra zegels mijn kant op)! Hetzelfde trouwens met de gratis theeglazen actie van de pickwick!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is leuk verdiend. Ik heb tegenwoordig te weinig tijd om op marktplaats te zetten, dus breng ik het regelmatig naar de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen