woensdag 8 december 2010

Tweedehands kledingwinkeltje

Op het blog van 'Lekker Leven met Minder' las ik een aantal tips om passief inkomen te verkrijgen. Passief inkomen is inkomen waar je relatief weinig moeite voor hoeft te doen om het te onderhouden, dit in tegenstelling tot actief inkomen zoals je salaris.

De tips die gegeven worden zijn momenteel nog niet van toepassing op onze situatie, maar ik bedacht me wel dat we het verkrijgen van passief inkomen wel in het klein toepassen.

In een eerder blog gaf ik aan spullen te verkopen via marktplaats (zoals zoveel mensen) en dat er hiermee een leuk aantal euro's valt te verdienen en dat het als bijkomend voordeel heeft dat het lekker opruimd. Nadeel van verkopen via marktplaats is dat het valt onder actief inkomen, er moet namelijk wel wat voor gedaan worden. Vaak blijkt dat er een hoop biedingen worden gedaan die niet serieus zijn en dat kan je een hoop tijd kostten. Voordeel is dat de volledige winst wel naar jezelf gaat.

Een alternatief voor kleding verkopen via marktplaats is kleding inleveren via een tweedehands kledingwinkeltje in de buurt.  Wij doen dit ook bij een winkeltje hier dichtbij en je kunt hier zowel kinder- als volwassenenkleding inleveren, 60% van de opbrengst is voor ons en 40% is voor het winkeltje. Het voordeel is dat ik hier eigenlijk niets voor hoef te doen (afgezien van twee keer per jaar wat te klein geworden kleding wegbrengen)! Vandaag ben ik er geweest en er was toch nog weer voor €38,- verkocht.

Wij blij, 't winkeltje blij en onze kleding verdiend een tweede kans bij iemand anders!

3 opmerkingen:

  1. Ik ben dus nog altijd aan het zoeken naar zo'n winkeltje hier in de buurt. Hier is het allemaal voor een goed doel of om er een boterham mee te verdienen. Niet erg natuurlijk, maar voor mij geen passief inkomen op die manier.
    Maar ik blijf wel zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je berichtje bij mij. Ik kende jouw blog nog niet, dus ik ga eens lekker lezen hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een ander alternatief is om het via de website van SocSoc te verkopen. Ik heb op deze website ook al vaak iets te koop gezet en vaak waren en het dan mensen uit de buurt die het van mij over hebben gekocht. Erg handige website!

    BeantwoordenVerwijderen