maandag 13 december 2010

update: boodschappen week 49 (6-12 december)

Totale uitgaven voor de boodschappen week 49 (6-12 december) is €51,32.
Tot dit bedrag hoort ook de aanschaf van een braadpan (geschikt voor inductie), 4 paar kindersokken en een dynamo ledlamp (kadootje voor onder de kerstboom).

Ik merk zelf dat mijn uitgaven voor de boodschappen erg wisselen per week. Ik denk dat ik in het nieuwe jaar ga werken met een vast huishoudbudget.. Het enige nadeel is dat ik dan waarschijnlijk niet meer zoveel 'op voorraad' kan kopen. Voordeel is dat je niet meer uit gaat geven dan begroot, op=op! Wie werkt nog meer met een huishoudbudget? Of heb je een ander systeem wat goed voor jullie situatie werkt?


Week 49 (6 -12 december)           51,32
WATWAAR  Opmerking
halfvolle melk 4xaldi             2,08
vanille vlaaldi             0,59
bloem 1kgaldi             0,35
ontbijtspekaldi             0,69
kindersokken 4xaldi             3,99
dynamo ledlampaldi             3,99
komkommeraldi             0,75
scharreleierenaldi             1,25
tijger bruin 3xah             2,97
frituurvet 2liter esah             2,95
pistoletsah             0,91
perla aroma koffieah             3,13
braadpan inductieah           12,99
vaatwaszoutah             0,89
es pistoletsah             0,32
aardappelen 6kgah             2,79
es chipsah             0,49
ah chipsah             0,76
komkommerah             0,79
magere yoghurtaldi             0,49
hoestpastillesaldi             0,99
halfvolle melk 5xaldi             2,60
rode kool 2x 720mlaldi             1,38
appelmoes 720mlaldi             0,45
witte bonen in tom.aldi             0,69
spekreepjesaldi             0,79
scharreleierenaldi             1,25

4 opmerkingen:

  1. Ja ik doe het altijd met een huishoudbudget, nu al 2 jaar en dat bevalt goed. In sommige dure tijden neem ik voor 2 weken tegelijk op zodat ik wat meer manouvreeruimte heb of wat aanbiedingen kan inslaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is m'n 2e maand dat ik met budgetten werk. Ik had eerst een half jaar alle uitgaven bijgehouden, en ben daarna gaan rekenen en heb weekbudgetten vastgesteld (voor boodschappen, kleding, giften, hulp in de hh, kadootjes, oppas, benzine en overige). Vorige week ging ik gigantisch in de mist met mijn boodschappenbudget(80 euro), dat kwam omdat onze zoon jarig was....Ik heb nu het budget voor de rest van de maand opnieuw verdeelt over de overige weken.Is wel heeeeel erg goed opletten de aankomende weken!Ik vind het erg prettig,dus voorlopig houd ik het zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik werk met wat ik heb en wat er nog nodig is, en dan ,,,is het echt nodig of kan ik anders of niet ? ikdenk dat jij het heel goed doet hoor, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie berichtjes! Ik laat het voor dit jaar nog even zo, maar ik denk dat ik volgend jaar ga starten met een huishoudbudget/pot/portemonnee :) Eens kijken of dat ook voor ons werkt!

    BeantwoordenVerwijderen