donderdag 16 december 2010

Goede voornemens 2011

Ik zag ze her en der al voorbijkomen: de goede voornemens voor 2011!

Ik heb eigenlijk nog nooit goede voornemens gemaakt voor het nieuwe jaar, maar ik heb er nu een aantal waar ik aan kan werken en die (niet onbelangrijk) ook haalbaar zijn :) Hier komen ze:
  • een huishoudbudget hanteren van €50,- per week voor 2 volwassenen en 1 kind, op=op (ik heb de neiging om snel naar de winkel te rennen als iets op is);
  • gezonder en goedkoper koken (ik ben absoluut geen kokkin, maar heb nu een aantal simpele en goedkope recepten geprobeerd die ik vond in blogland en zowaar.. ze lukten ook nog);
  • zo rond de maand mei een klein moestuintje beginnen in onze eigen tuin onder het mom van goedkoop, lekker en educatief (wat ik wil gaan proberen zijn stokbonen, mini-komkommers, plukpaprikaatjes en aardbeien.);
  • last-but-not-least: mijn studie afronden (dit is eigenlijk de belangrijkste, maar heb geen puf meer en zie door de bomen het bos niet meer, ik ga voor 'n frisse start in het nieuwe jaar!!) en dan op zoek naar een baan!
Waarschijnlijk kan ik morgen dit blog alweer updaten, omdat er me nog meer voornemens te binnen schieten :) Hebben jullie ook goede voornemens voor het nieuwe jaar?

2 opmerkingen:

  1. ja hoor, elk jaar neem ik me voor meer te gaan lachen, nog meer? ja ik ben een plezierig mens al zeg ik het zelf, serieus wanneer dit zo hoort te zijn en blij om niks, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede goede voornemens.
    Die van zo'n moestuintje, die wil ik ook wel beginnen, maar ik heb geen idee of ik dan nog wel een huis met een tuin heb. We gaan het zien.
    Maar ik zou wel al iets eerder op onderzoek gaan over de beste periodes van planten, voor beste oogst. Zeker met de stokbonen is het niet eens onhandig om even wat dingen te ontdekken voor het bewaren. Met een paar grote planten staan heb je echt de hele zomer boontjes en echt nog dik over.

    Ik heb het goede voornemen om m'n studie even dik in te lopen. Ik loop maar iets van een jaar achter :P. Ik wil minimaal 1,5 jaar in komend jaar stoppen. Dan het jaar erna maar weer en dan ben ik weer helemaal bij. Kost ff wat moeite, maar ik moet er toch gaan komen.

    BeantwoordenVerwijderen