zaterdag 3 september 2011

Verjaardag!

Hebben jullie dat ook? Dat als je boodschappen hebt gedaan voor een verjaardag, je je elk jaar voorneemt om volgend jaar een lijstje te maken, waarop staat wat je daadwerkelijk nodig hebt??

Ik ben zo'n type dat altijd bang is om tekort te komen op een verjaardag (al roep ik altijd: op=op). Met als gevolg dat ik twee monchou- en twee appeltaarten heb gemaakt. Voor de zekerheid acht tompoucen heb gehaald en twee doosjes met roomsoesjes. Oja, en nog een doos negerzoenen achter de hand heb, voor je weet maar nooit :)

Wat betreft drinken hebben we ranja, rivella, crystel clear, dubbelfris, sinaasappelsap, appelsap, cola light, cola, bier, rosé en wijn. Nu koop ik dat drinken over het algemeen in de aanbieding en qua houdbaarheid blijft het wel een tijd goed, dus dat is het probleem nog niet zozeer.

Qua hapjes heb ik gehaktballetjes, mini-pizza's en koude hapjes (worst, kaas, ei, wraps etc) en voor op tafel heel veel komkommers, ananas, paprika's, zoute sticks, nootjes en chips. Oja en stokbrood met brie, filet american, tonijn, kipkerrie en knoflooksaus.

Voor de kids heb ik zakjes chips, snoepjes en waterijsjes.

En als klap op de vuurpijl heb ik een hele ladig bolletjes gehaald en hamburgers.. Eigenlijk voor ons eigen gezin, omdat ik niet verwacht dat we nog heel veel honger hebben, maar ik heb er een 'aantal' meer gehaald voor het geval mensen blijven plakken en misschien ook wel een broodje lustten :)

Nu krijgen we altijd aardig wat visite en weet ik eigenlijk wel dat ik meer dan voldoende heb en waarschijnlijk houden we net zoveel over als bij alle voorgaande verjaardagen, maar toch heb ik altijd het idee niet voldoende in huis te hebben, terwijl ik weet dat dat echt het einde van de wereld niet zal zijn :)

Hoe doen jullie dat met verjaardagen? En werken jullie met vaste boodschappen-lijstjes?
Ik denk dat ik maar vast zo'n lijstje in elkaar flans en opsla op de computer (in de hoop dat ik de volgende verjaardag niet zo ontzettend veel overhoud en niet als een losgeslagen huisvrouw de supermarkt leegkoop).


7 opmerkingen:

  1. Toevallig vandaag een bloggie over uitgaan/feestjes/verjaardagen gedaan. Wat een hoop fris. Ik heb sinaasappelsap (tante), sinas, spa, bier en cola. That's it. Maar wel ALTIJD te veel vlaai ( van de bakker dus) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. fijne verjaardag, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je verhaal,zo herkenbaar.
    Het is net of ik een blog van mezelf las
    Hier ook altijd veel te veel over en altijd maar bang zijn dat ik te kort kom,ekke verjaardag maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik probeer de kosten ook binnen de perken te houden, en dat lukt tegenwoordig meestal wel. Wellicht ook omdat we niet zo heel veel visite krijgen!

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook altijd veel te veel. Maar dat vind ik altijd wel lekker....meestal heb ik niet zo veel in voorraad en dan af en toe voelt dat wel lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje wat belachelijk veel eten...
    Wat blokjes kaas en chips is voldoende hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens je nog een heel gelukkige verjaardag!

    BeantwoordenVerwijderen