dinsdag 13 september 2011

Een voedselvoorraad aanleggen.. voor-je-weet-maar-nooit?

Waarschijnlijk ben ik mezelf bang aan het maken, maar ik heb de laatste tijd een ontzettende drang om een voedselvoorraad aan te leggen. Zoals uit het vorige bericht bleek ben ik daar dan ook al aardig mee bezig :) Waarschijnlijk ben ik te druk bezig met de hele crisis en lees ik te vaak de economische berichten in de krant, op het internet en op radio en tv (of misschien zijn het de hormonen?). Het is niet eens zozeer dat ik verwacht dat er een noodsituatie uitbreekt of dat we komend winter in zullen sneeuwen, maar eerder dat de boodschappen steeds duurder zullen worden en dat het misschien wel handig is om e.e.a. in voorraad te hebben mocht het nodig zijn een bepaalde periode te overbruggen (ziekte, werkloosheid e.d.)!

Ik leg dus een voorraad aan, één van producten die we normaliter ook gebruiken (in combinatie met vers en diepvries), maar die ook lang houdbaar zijn en daarom uitermate geschikt zijn voor een (nood)voorraad. Wat heb/wil ik in voorraad hebben:

1. Voorraad houdbaar eten
  • potten groenten (bonen, rode kool/bieten, erwten e.d.) en blikken groenten (o.a. gepelde tomaten, tomatenpuree)
  • blikken met fruit
  • vlees en vis in blik (ham, tonijn, zalm en leverpastei)
  • rijst, macaroni, spaghetti en mie
  • kruiden en bouillonblokjes
  • bloem, suiker en zout
  • enkele flessen mineraalwater
  • met baby: poeder voor flesvoeding
2. Voorraad verzorgingsartikelen
  • wc-papier
  • papieren zakdoekjes
  • shampoo, zeep
  • wasmiddel
  • afwasmiddel
  • maandverband e.d.
  • tandpasta en tandenborstels
  • evt. medicijnen
  • met baby: luiers, luierdoekjes, baby badschuim en lotion
Op www.nederlandveilig.nl staat ook een overzicht met hoe een noodpakket uit zou moeten zien. Maar de meeste producten van die lijst hebben we eigenlijk al wel in huis, alleen niet geconcentreerd op één plek. Dat zouden we dan nog kunnen doen. Verder zorg ik er wel voor dat als er een nieuwe aanvulling is van de voorraad, dat het nieuwe achteraan komt te staan en de wat oudere producten vooraan in verband met de houdbaarheid (al denk ik niet dat die potten en blikken ooit die datum zullen gaan bereiken hier in huis).

Wat ik verder nog graag in huis zou willen hebben is iets van een simpel gasstelletje. Mocht de pleuris uitbreken dan kunnen we in ieder geval het een en ander opwarmen.


Heb jij een noodvoorraad cq. voedselvoorraad in huis?
Welke producten vind jij onmisbaar voor een voedselvoorraad?

29 opmerkingen:

  1. Ja ik heb ook een voorraadkast en dat bevalt me uitstekend ik heb een beetje hetzelfde gevoel wat jij hebt....dat van je weet maar nooit....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het feit dat hij me een lening heeft gegeven. ik ben verschillende keren opgelicht in een poging om een ​​lening te krijgen totdat ik dalton bedoelde die me een lening gaf ter waarde van 43000 euro. als je vandaag een echte geldschieter nodig hebt, neem dan contact op met Dalton en voorkom dat je wordt opgelicht e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

      Verwijderen
  2. Hihi als je zwanger bent noemen ze het ook wel nesteldrang..
    Ik ga overigens ook een voorraad aanleggen.
    Hoe gaat het verder met de zwangerschap? En je studie al bijna klaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het feit dat hij me een lening heeft gegeven. ik ben verschillende keren opgelicht in een poging om een ​​lening te krijgen totdat ik dalton bedoelde die me een lening gaf ter waarde van 43000 euro. als je vandaag een echte geldschieter nodig hebt, neem dan contact op met Dalton en voorkom dat je wordt opgelicht e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

      Verwijderen
  3. Mijn vriezer zit vol maar verder heb ik niet zo heel erg veel blikken en potjes in huis. Dus eigenlijk kun je zeggen dat ik geen noodvoorraad heb, want als er iets gebeurd is denk ik de stroom het eerste wat uitvalt en ontdooit gelijk mijn vriezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg weinig voorraad. Meel wel, ik bak al mijn brood zelf. Nou ja, de BBM. Maar daar haal ik na het kneden de kneedhaak uit. Als je het brood dan uit de vorm haalt heb je geen gat onderin je brood. En uit de tuin hebben we een voorraadje in de diepvries. En voor ongeveer drie dagen drinkwater in spa flessen, en dat water vervang ik iedere week. En ik ben in het gelukkige bezit van twee kleine petroleumstellen en een petroleumkachel.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik lees heel veel en spreek veel mensen. Het laatste half jaar viel mij op dat de investeerders landbouwgronden aan het opkopen zijn. (Dan wordt het eten duurder) Het klimaat verandert. Tijdens een lezing van ons pensioenfonds zei een deskundige dat het raadzaam is een voedselvoorraad aan te leggen. Dus ben ik bezig. Het is wel raadzaam ook gebruik te maken van je voorraad first in/ first out. Ik koop nu van een aantal zaken steeds 2 stuks. 1 voor de voorraad, 1 voor gebruik. Koop alleen datgene waarvan je zeker bent dat het wordt gebruikt. Anders is het zonde geld. bv. blikken zijn minstens 5 jaar houdbaar. Rijst en macaroni 2 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb dat gevoel ook wellis, van je weet het maar nooit. Maar als je het niet probeert weet je het nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik woon in Nederland en ben vandaag een gelukkige vrouw? Ik zei tegen mezelf dat elke kredietverstrekker die mijn leven en dat van mijn gezin zou kunnen veranderen, iedereen die op zoek is naar een lening, naar Hen zal verwijzen. Als u een lening nodig heeft en u bent 100% zeker dat u de lening terugbetaalt, neem dan contact met hen op en vertel hen dat mevrouw Faye u naar hen heeft verwezen. sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws, en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN FROM A GENUINE FINANCE COMPANY LAST WEEK. Email for immediate response: drbenjaminfinance@gmail.com

    I am Mrs,Leores Jazbel by name, I live in United State Of America, who have been a scam victim to so many fake lenders online between November last year till July this year but i thank my creator so much that he has finally smiled on me by directing me to this new lender who put a smile on my face this year 2020 and he did not scam me and also by not deceiving or lying to me and my friends but however this lending firm is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gave me 2% loan which amount is $900,000.00 united states dollars after my agreement to their company terms and conditions and one significant thing i love about this loan company is that they are fast and unique. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine. If you need a genuine loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Call/Text: +1(415)630-7138 Email: drbenjaminfinance@gmail.com

    When it comes to financial crisis and loan then BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE is the place to go please just tell him I Mrs. Leores Jazbel direct you Good Luck.......................

    BeantwoordenVerwijderen
  10. In een woord, wauw !! Ik kan niet geloven dat het geld al op mijn rekening staat. Dankje, dankje, dankje! Je hebt van wat meestal een lang, langgerekt en intimiderend karwei is, een heel plezierige en gestroomlijnde ervaring gemaakt. Ik kan u en mevrouw Karin Sabine Leningen niet genoeg bedanken. Mevrouw Karin Sabine Leningen voor het geweldige systeem, en jij voor de geweldige service. Jullie zijn allebei best geweldig! als je een dringende lening nodig hebt, kun je ze e-mailen op sabinhelps@gmail.com of haar whatsappen op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, ben je op zoek naar een echte lening? Ik heb goed nieuws voor jou! Wij bieden leningen aan van 3000 € tot 100.000.000 € tegen 2% rente per jaar. We bieden krediet voor bedrijfsontwikkeling, persoonlijke leningen, autoleningen, enz., We zijn gecertificeerd, betrouwbaar, betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch.Neem bij interesse vandaag nog contact met ons op via (lapofunding960@gmail.com WHATSAPP +1 (254) 354 -4300

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo allemaal, ik ben super opgewonden vandaag. Ik zag reacties van mensen die al een lening hadden gekregen van Sabinhelps@gmail.com en toen besloot ik me aan te melden op basis van hun aanbevelingen. Een paar uur geleden bevestigde ik in totaal 10.000 euro die ik van mijn eigen bankrekening had gevraagd. Dit is echt geweldig nieuws, en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om een aanvraag in te dienen via e-mail: sabinhelps@gmail.com of whatsapp haar op +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wil de heer Dalton bedanken voor het feit dat hij me een lening heeft gegeven. ik ben verschillende keren opgelicht in een poging om een ​​lening te krijgen totdat ik dalton bedoelde die me een lening gaf ter waarde van 43000 euro. als je vandaag een echte geldschieter nodig hebt, neem dan contact op met Dalton en voorkom dat je wordt opgelicht e-mail: diamondloans24@yahoo.com whatsapp +16613814014

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo allemaal, ik ben voorgelogen door zoveel bedrijven die beweren echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb meer dan 3500 euro verloren aan nepgeldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter die ik contacteerde en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail:lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo

    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang duurt het voordat ik dit bedrag terugkrijg?

    Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is:

    e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

    WhatsApp: +31687941330

    Met vriendelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bent u op zoek geweest naar financieringsopties voor uw nieuwe huisaankoop, bouw, onroerendgoedlening, herfinanciering, schuldconsolidatie, persoonlijke of zakelijke doeleinden? Welkom in de toekomst! Financiering gemakkelijk gemaakt bij ons. Neem contact met ons op aangezien we onze financiële dienst aanbieden tegen een lage en betaalbare rente van 3% voor lange en korte leentermijnen, met 100% garantielening. Geïnteresseerde aanvragers moeten contact met ons opnemen voor verdere procedures voor het verwerven van leningen via: joshuabenloancompany@aol.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik had nooit gedacht dat ik dit bericht zou plaatsen. Er is iets geweldigs gebeurd dat mijn wereld heeft veranderd. Ik heb een lening gekregen, ik heb met succes mijn schulden afbetaald. het leven voelt nu goed. Ik had schulden, ik had dringend geld nodig. Verschillende online bedrijven waarmee ik contact had, konden me geen geld aanbieden omdat ik de administratiekosten niet kon betalen. mijn vriend Emilia verwees me naar lapofunding960@gmail.com, ik vroeg een lening aan en ondertekende hun contract met een advocaat. als je een eerlijk bedrijf nodig hebt dat je kunt vertrouwen om krediet aan te vragen, raad ik je ten zeerste aan contact op te nemen met lapofunding960@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mijn naam is mevrouw Patricia Kingsman, we zijn een nieuwe legitieme kredietverstrekker van 2022 en we helpen graag elke instantie die financiële hulp nodig heeft, we bieden vanaf € 500.000,00 en € 5.000.000,00 en we verstrekken ook leningen in euro daarboven, dus als je hulp nodig hebt stuur ons alstublieft een e-mail op:patriciakingsman.loans2016@gmail.com zodat uw leningtransactie kan plaatsvinden nu u binnen 8 uur bij uw lening bent. Het is een snelle overdracht en is veilig zonder enige vertraging. Dus e-mail:patriciakingsman.loans2016@gmail.com bij interesse

    E-mail:patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn naam is Desislava Dorothee Svetlana ik kom uit Nederland en ik woon in de stad Rotterdam. Ik wil deze tijd gebruiken om op internet te schrijven dat ik zojuist mijn lening van 5 miljoen euro heb ontvangen van dit bedrijf met de naam Patricia Kingsman, een leningmaatschappij. Eerst geloofde ik niet wat mensen op internet zeiden, maar ik besloot om te proberen en ik 2 dagen geleden de lening aangevraagd en ik net een telefoontje van mijn bank ontving dat er 5 miljoen euro op mijn rekening stond en ik onmiddellijk een waarschuwing ontving van mijn bankbedrijf Patricia Kingsman, belde me en vroeg of ik het had ontvangen mijn lening en ik vertelde ze ja, dus ze zeiden dat ik meer mensen naar hun bedrijf moest brengen als iemand een lening nodig had, dus als je echt een lening nodig hebt, dan is dit het bedrijf om toe te passen. Ze zijn echt geweldig en ik geloof dat er nu een echt leningbedrijf dat leningen verstrekt en dat bedrijf is een lekbedrijf van Patricia Kingsman, dus als iemand van u een dringende lening nodig heeft, is het belangrijk dat dit het juiste bedrijf is om in te schrijven. Hun e-mailadres is patriciakingsman.loans2016@gmail.com.

    eindelijk ben ik echt gelukkig en kan ik nu mijn eigen bedrijf starten. Nogmaals bedankt Patricia, je bent geweldig en God zegene jou en je gezelschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dag iedereen

    Mijn naam is Daniël Djonno ik kom uit Nederland en ik woon in de stad Amsterdam. Ik ben op zoek naar een lening online en alles wat ik krijg is oplichters, maar ik vond dit lening bedrijf genaamd Patricia Kingsman lening bedrijf en ik heb mensen online getuigt over er goede daden dus ik besloot om te proberen als ik weer gelukkig zal zijn dus ik heeft een lening aangevraagd van 350.000,00 euro en de leningverstrekker, mevrouw Patricia Kingsman, verzekerde mij dat binnen 12 uur mijn lening op mijn bankrekening zal staan. Vandaag zag ik dat mijn bank mij bericht schreef dat er een bedrag van 350.000,00 euro is in mijn account en ik dank Patricia Kingsman omdat ze echt is, dus als je een online lening nodig hebt, wees alsjeblieft niet opgelicht zoals ik van dit bedrijf solliciteer omdat zij het enige echte bedrijf is dat online leningen verstrekt. Hun e-mailadres is patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn naam is Hanneke Rosalie Joëlle ik kom uit Nederland. Ik heb net mijn lening gekregen van een nieuw legitiem leningbedrijf uit 2022 en de naam van het bedrijf dat me vandaag hielp met mijn lening is Patricia Kingsman, een leningmaatschappij, zij zijn het mooiste leningbedrijf dat ik heb ooit tegengekomen dat ik gisteren een lening bij hen aangevraagd heb en het enige wat ik deed was de transferkosten betalen die ze zeiden dat ik zou moeten betalen en onmiddellijk leverde ik de betaling in de komende 12 uur tijd dat ik met mijn lening was sorry ik kan niet zeg hoeveel ze me hebben geholpen, maar het is een grote hoeveelheid geld, dus iedereen als je een echte lening nodig hebt, dan is dit het juiste leningbedrijf om contact op te nemen met hun e-mailadres patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bent u op zoek naar een dringende lening? of: om uw financiële activiteiten nieuw leven in te blazen? Renoveer het interieur van uw appartement, uw huis, uw gebouw? Huren ? koop je een auto voor de bruiloft? Zet een schuld? Een project uitvoeren? Of om andere redenen, als u een lening nodig heeft, laat het ons dan weten per e-mail contacteren.
    andreafrasca1@yahoo.com
    WhatsApp +31 6 51026462

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hallo iedereen. Ik zag opmerkingen van mensen die hun lening al van KARIN SABINE FINANCE GROUP hadden ontvangen en toen besloot ik om volgens hun aanbevelingen een aanvraag in te dienen en een paar uur geleden bevestigde ik op mijn eigen persoonlijke bankrekening een totaalbedrag van 9.000 euro dat ik had aangevraagd. Dit is echt geweldig nieuws en ik raad iedereen die een echte lening nodig heeft aan om via zijn e-mail (sabinhelps@gmail.com whatsapp +7 901 709-57-43) een aanvraag in te dienen. Ik ben nu blij dat ik de lening heb gekregen waar ik om vroeg

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dag iedereen

    Mijn naam is Daniël Djonno ik kom uit Nederland en ik woon in de stad Amsterdam. Ik ben op zoek naar een lening online en alles wat ik krijg is oplichters, maar ik vond dit lening bedrijf genaamd Patricia Kingsman lening bedrijf en ik heb mensen online getuigt over er goede daden dus ik besloot om te proberen als ik weer gelukkig zal zijn dus ik heeft een lening aangevraagd van 350.000,00 euro en de leningverstrekker, mevrouw Patricia Kingsman, verzekerde mij dat binnen 12 uur mijn lening op mijn bankrekening zal staan. Vandaag zag ik dat mijn bank mij bericht schreef dat er een bedrag van 350.000,00 euro is in mijn account en ik dank Patricia Kingsman omdat ze echt is, dus als je een online lening nodig hebt, wees alsjeblieft niet opgelicht zoals ik van dit bedrijf solliciteer omdat zij het enige echte bedrijf is dat online leningen verstrekt. Hun e-mailadres is patriciakingsman.loans2016@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heeft u een dringende lening nodig? Wij geven persoonlijke leningen uit? Zakelijke leningen? Hypotheek? Landbouwleningen? Onderwijsleningen? Debetconsolidatieleningen? Vrachtwagenleningen? Autoleningen? Hotelleningen? Leningen herfinancieren? en meer schoolleningen? Startleningen? .Wij bieden tegen 2% rente! Neem contact met ons op via: (richardcosmos5@gmail.com)

    lening aanbod

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo,

    Lening getuigenis tussen individu

    Ik geloofde niet langer in het lenen van geld omdat alle banken mijn dossier hadden afgewezen; ik stond inderdaad bij mijn bank. Maar op een dag raadde een vriend me aan bij een particuliere geldschieter wiens e-mail ze me gaf. Ik heb het met hem geprobeerd door hem een ?? e-mail te sturen en het werkte. Ik had de juiste persoon een eerlijke particuliere geldschieter waar ik al jaren naar op zoek was. Ik kreeg mijn lening van € 95.000 tegen een tarief van 3% waardoor ik op dit moment goed kan leven en ik betaal regelmatig mijn maandelijkse betalingen. U kunt bij hem terecht als u om verschillende persoonlijke redenen een lening nodig heeft. hij nam geen dossierkosten of notariskosten … enz. Twee van mijn collega's ontvingen ook zonder enige moeite leningen.

    Hier is zijn e-mail: jopie.mandemakers@financier.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo
    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang verwacht u mij dit bedrag terug te betalen? Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is: E-Mail: ale_hofstra@hotmail.nl


    Met vriendelijke groeten















    Hallo
    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang verwacht u mij dit bedrag terug te betalen? Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is: E-Mail: ale_hofstra@hotmail.nl


    Met vriendelijke groeten




















    Hallo
    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang verwacht u mij dit bedrag terug te betalen? Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is: E-Mail: ale_hofstra@hotmail.nl


    Met vriendelijke groeten























    Hallo
    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang verwacht u mij dit bedrag terug te betalen? Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is: E-Mail: ale_hofstra@hotmail.nl


    Met vriendelijke groeten


























    Hallo
    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang verwacht u mij dit bedrag terug te betalen? Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is: E-Mail: ale_hofstra@hotmail.nl


    Met vriendelijke groeten
























    Hallo
    Heb je een lening nodig? Hoeveel heeft u nodig en hoe lang verwacht u mij dit bedrag terug te betalen? Wachtend om u te lezen op het volgende adres als uw verzoek echt serieus is: E-Mail: ale_hofstra@hotmail.nl


    Met vriendelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen