woensdag 21 september 2011

Crisis en een voorraad luiers

Ik ben er niet gerust op.. de bezuinigingen die eraan komen en de 1% koopkracht die de burger gemiddeld in zal leveren komend jaar.. Ik heb telkens het idee dat ze er maar 'iets' mis hoeft te gaan en dat we dan nog veel meer aan koopkracht in moeten leveren!

Daarom heb ik maar weer ingeslagen.. luiers welteverstaan (ja alweer) :)
Er werd hier een nieuwe E.tos geopend en die had een, voor mij mooie, openingsactie. Alle luiers van E.tos (eigen merk) waren 1+1 gratis! Dus twee pakken voor 7,49! Omdat ik in 2x afrekende kreeg ik, vanwege de opening, ook nog 2x een gratis mascara van E.tos erbij :) Altijd leuk, zo'n €30,- besparen en nog een presentje erbij ;)

Omdat ik al een aantal pakken had gekocht, heb ik voor de zekerheid het groeiboekje van dochterlief er maar bijgepakt en gekeken welke maten (ivm gewicht) luiers ik sowieso nodig had. Ik heb 4 pakken maat 3 (4-9 kilo) en 4 pakken maat 4 (7-18 kilo) bijgehaald. Om te kijken of een aanbieding voordelig is, reken ik de aanbiedingsprijs altijd uit in kosten per luier. Deze aanbieding kwam voor maat 3 op €0,089 per luier en voor maat 4 op €0,094 per luier. Als je nagaat dat je voor p.ampers normaal zo'n €0,20 en bij de k.ruidvat zo'n €0,16 betaald per luier dan is dit zeker een goede aanbieding!

Ook weer een aantal babyzegels gekregen, waarmee je kunt sparen voor korting op luiers of je kunt ze inleveren voor gratis producten. Ik zag trouwens dat op de verpakking van E.tos eigen merk luiers ook nog extra zegels zitten die je kunt uitknippen! Dan schiet het sparen weer wat sneller op :)

Verder kreeg ik nog een kortingsbon van p.ampers in de babydoos van de p.renatal van €10,- (bij aankoop van 2 pakken p.ampers), die komt vast en zeker volgend jaar nog wel weer van pas (gelukkig is hij geldig tot midden 2012)!



Afgezien van een aantal newborn luiers die ik nog moet halen, hebben we hier voorlopig meer dan voldoende! Lang leve de hoge inbouwkasten in ons huis :)

8 opmerkingen:

  1. Haha, wij eigenlijk ook alweer een aantal jaar! Als straks alles goed gaat met de kleine is dat in ieder geval een punt waar we weer aan moeten wennen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nou hopen dat de Etos luiers bevallen. Ik was niet echt tevreden over de Etos luiers een paar jaar terug. Voor mij alleen Kruidvat, in de aanbieding dat dan wel dus geen 16 cent per luier:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @MacMama, in de aanbieding kopen kan heel wat euro's schelen (en dan hebben we het hier alleen nog maar over luiers :)).. Ik ben niet zo bang dat de Etos luiers niet zullen bevallen. Ik heb ze ook gebruikt bij de oudste en dat ging prima! Mocht het toch tegenvallen dan kan ik ze alsnog combineren met pampers of luiers van de kruidvat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik koop ook alleen luiers in de aanbieding.
    Dat kan inderdaad behoorlijk wat euro's schelen.
    Meestal gebruik ik kruidvat.maar soms ook pampers.
    al hebben ze van pampers dit jaar geen super aanbiedingen meer.
    vorig jaar was er elke week wel ergens een aanbieding met pampers 2+1 gratis,dit jaar nog nooit gezien alleen 3+1 gratis.
    kruidvat neem ik alleen 2+1 gratis.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, wat ik dus bedoelde is: ik koop kruidvat luiers ook in de aanbieding en dan zijn ze minder dan 16 cent per stuk.

    Over de Etos luiers: mijn oudste dronk en plaste heel veel, te veel voor Etos-luiers blijkbaar;)Dus kan ook gewoon daaraan liggen dat ze mij niet bevielen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zag laatst een kortingscode bij http://www.e-kortingscode.nl voor Truus.nl & Drogisterij.net deze hebben naast deze kortingscodes ook nog aanbiedingen voor luiers (en eventueel zwitsal)

    ps Daarnaast zijn er heleboel andere handige mama/papa dingen met kortingscodes te koop!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, daar heb je voorlopig wel even voldoende aan!
    Trouwens, de Jumbo luiers zijn ook geel goedkoop. Eigenlijk hebben ze nooit aanbiedingen maar ze zijn zonder aanbiedingen al heel goedkoop + een goede kwaliteit.
    En waar ook veel mensen tevreden over zijn, zijn de luiers van de Aldi (Bebino) en die van de Lidl (Toujours). En die zijn zelfs nog goedkoper dan die van de Jumbo!

    BeantwoordenVerwijderen