dinsdag 12 juli 2011

Luiers!

Opeens had ik ze weer in de brievenbus liggen, de bonnen van lekker in het leven (oftewel: de LIHL-bonnen). Waarschijnlijk omdat ik me heb aangemeld voor de babypakketten van de prenatal!

Hoe dan ook, de bonnen zijn hier meestal erg welkom en anders wel bij mijn ouders :)
Nu zaten er ook bonnen in voor de pampers, 10,- korting bij 4 pakken pampers. Nu twijfelde ik of ik ze nu wel of niet zou halen, want laten we eerlijk zijn, het duurt nog wel even voordat de kleine er zal zijn :) Maargoed, die tijd van het jaar zal sowieso al duur genoeg zijn. Op deze manier probeer ik de kosten een klein beetje te spreiden (en gebruik maken van kortingsacties)!

Even snel in excel een vergelijkend luieronderzoekje gemaakt om te zien of het nu echt een leuke aanbieding is. Ik vergeleek de kruidvat luiers met de luiers van pampers, omdat ik deze straks graag voor de kleine wil gaan gebruiken. Deze bevielen me bij dochterlief ook goed en uit een test van Kassa kwamen de kruidvat luiers ook als beste uit de test!

Ik heb de prijzen van maat 3 (4-9kilo) vergeleken, omdat ik vindt dat je hier het langst luiers van nodig hebt. Ik kreeg het volgende overzicht:
MerkMaatKiloAantal Prijs/pak  Prijs/luier Normaal/Aanbieding
Kruidvat midpak34-9kg44        6,99         0,1589 normaal
Kruidvat 2+1 midpakken34-9kg132     13,98         0,1059 aanbieding: 2+1 gratis
Kruidvat jumbopack34-9kg92     12,99         0,1412 normaal
Pampers dry34-9kg46        9,99         0,2172 normaal
Pampers dry34-9kg184     35,00         0,1902 aanbieding etos 4 voor 35,-
Pampers dry34-9kg184     25,00         0,1359 aanbieding etos +LIHL-bon


Naar aanleiding hiervan heb ik besloten om een aantal pakken pampers baby dry te kopen bij de etos (4 pakken voor 35,-) in combinatie met de LIHL-bon. Ik heb gekocht: 1 pak maat 2, 6 pakken maat 3 en 1 pak maat 4. Ik moest €50,- betalen en kreeg een hele rits etos-baby-zegels waarmee ik een volle spaarkaart heb. De spaarkaart kun je inleveren voor 5,- korting op een pak luiers, die bewaren we dus nog even. De gekochte luiers gaan zolang in de kast :)

Ik heb al een pak newborn luiers van de kruidvat en volgens mij krijg je in het babypakket van de prenatal ook nog een pak newborn luiers. In de kiekeboebox van de plus zit geloof ik een pak luiers maat 2. Alles wat we dan nog extra nodig hebben haal ik wel bij de kruidvat hier in het dorp!

4 opmerkingen:

  1. Zo dat heb je slim aangepakt:) Ik vind kruidvatluiers ook erg fijn, nog net iets fijner dan Pampers zelfs. Die worden zo zacht als ze nat zijn en gaan raar ruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja alle kleine beetjes maken een grootte en het eet geen brood.
    enstrkas kun je er van genieten dat je alwat op voorrraad hebt.
    grote Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo heb ik het ook gedaan, ik klreeg ook nog twee luiertaarten

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als je echt wil besparen ga dan over op wasbaar! en dan niet die suffe vouwdoeken, maar bijvoorbeeld Sandy's van Motherease met een los overbroekje. Tweedehands goed te krijgen, online ook goed te bestellen en, aangezien je niet warig ben van marktplaats, ook goed te verkopen.

    nog niet overtuigd? Wij hebben sinds mijn zoontjes geboorte 300 euro uitgegeven aan luiers. Grotendeels nieuw (2/3 besteld via thenappylady.co.uk en babykind.co.uk waar alles 1/3 goedkoper is dan bij NL webshops). Tot hij 9 kilo is (en dat is over ongeveer 6 maanden, het is niet zo'n grote beer) hebben we geen kosten wat betreft luiers. En daarna verkoop ik de boel weer door. Verwachte doorverkoopwaarde: +- 200 euro. Toch leuk, voor 100 euro je kind een jaar luieren... :D.

    Judith (mama van A., nu 6,3 kg en 5 maanden oud en E. 6 jaar oud); koos werkeloos tijdens zwangerschap, en papa bespaart daardoor lustig mee.

    BeantwoordenVerwijderen