donderdag 24 februari 2011

Vakantie.. of toch maar niet :-)

We zouden graag op vakantie willen dit jaar. Of eerlijk gezegd, manlief wil graag op vakantie, van mij hoeft het niet persé.. Maar omdat we de afgelopen 4 jaar niet echt zijn weggeweest (afgezien van weekendjes weg) en hij gewoon erg hard werkt, vind ik wel dat hij het verdiend heeft.

Nu heeft hij gepraat met mijn schoonzus en zwager en als we gaan, dan gaan we waarschijnlijk twee weken met hen weg (waarschijnlijk Frankrijk). Zij hebben ook een dochtertje en het klikt ook erg goed tussen ons, dus dat is het probleem niet.

Het probleem is, zoals ik het nu gezien heb, dat we sowieso €2000,- kwijt zouden zijn voor twee weekjes vakantie (hoogseizoen ivm vakanties)! Dat vind ik echt heel erg veel geld.. En aangezien we ook nog graag een andere, zuiniger auto willen kopen zou ons spaargeld echt als sneeuw voor de zon verdwijnen!

Ik vind dit echt heel erg lastig..

Mocht iemand tips of ideëen hebben, dan hoor ik ze graag!

5 opmerkingen:

  1. wij waren 6 jaar niet weggeweest , we hebben veel plezier thuis, maar afgelopen zomer 3 daagjes en 2 nachtjes dus in een hotelletje geweest, heel luxe, na 2 dagen wou ik echt weer naar huis, kosten ? € 78.00 , goed he? en toch het gevoel hebben helemaal eruit zijn geweest, mischien een optie voor jullie? de helft vacantie en de helft geld kwijt of anders buiten het seizoen iets boeken, succes, liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2000,- zelf als je samen gaat, vind ik heel erg veel.
    Wij zijn voor een 1,5 weekje in hoogseizoen, 500,- kwijt.

    Je kan met goed zoeken echt wat vinden wat meer in je budget past.

    Succes,
    Deboor

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor de berichtjes! Ik vind €2000,- ook veelsteveel.. maar dat is de prijscategorie waarin zij blijkbaar zoeken. Hierin reken ik wel de verblijfskosten, benzine en eten/drinken.

    Ik ga zelf ook op zoek naar een, voor ons, geschiktere accommodatie! Als mijn schoonzus en zwager dat niet willen is het waarschijnlijk beter dat we alsnog apart van elkaar op vakantie gaan :-) Zal het eerst eens even met manlief overleggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja ik vind het ook veel geld. Sowieso zou ik niet van mijn spaargeld vakantie vieren. Wij betalen de vakantie van het vakantiegeld van het salaris en de uitkering, en dat is dus het budget. Meer doen we niet. Dus is het inderdaad flink zoeken om iets te vinden, zeker in Frankrijk. Maar misschien is kamperen een optie?

    Gewoon eerlijk bespreken met je schoonfamilie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt heel duur hoor. Wij zijn naar Beieren Duitsland geweest vorig keer.
    Dat heeft ons alles bijelkaar niet meer dan zeshonderd euro gekost VOO ruim een week. De Levensmiddelen zijn namelijk erg goedkoop, en de omgeving adembenemend. 2000 euro is echt verschrikkelijk veel geld. Een tentje lenen en op een kleine camping kamperen kost nog geen 1/8 ste van 2000 euro.
    Misschien past zon dure vakantie ook niet bij een bespaarmamma als jij

    BeantwoordenVerwijderen