vrijdag 18 februari 2011

Goed nieuws van de belastingdienst!

Poeh wat een opluchting.. we krijgen geld terug van de belastingdienst!

In 2008 en 2009 heeft een tussenpersoon voor ons kinderopvangtoeslag aangevraagd. Ik kwam er pas later achter dat hier helemaal niks van klopte. Over 2008 zouden we €3000,- terug moeten betalen en aan de definitieve berekening van 2009 durfde ik nog helemaal niet te denken. Sindsdien vraag ik alles zelf aan en zal dat ook niet meer snel uit handen geven (toen kon het helaas niet anders).

Omdat ik wist dat 2008 niet klopte heb ik bezwaar aangetekend tegen die berekening. Met in het achterhoofd de stille hoop dat we dan in ieder geval minder terug hoefden te betalen. Dan zou het in ieder geval financieel draagbaar zijn.

Nu kreeg ik zojuist de beslissing op ons bezwaarschrift en wat blijkt? We krijgen nog zo'n €3000,- van de belastingdienst!! Wat een ontzettende opluchting, ik kan wel huilen! Als het geld is overgemaakt, zet ik het gelijk op een aparte spaarrekening om een eventuele tegenvaller in 2009 op te vangen (die er waarschijnlijk wel aan zit te komen)!

Poeh.. Er valt echt een last van mijn schouders.. :-)

6 opmerkingen:

  1. fijn wat een opluchting!

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is inderdaad super nieuws. Heel goed dat jij dat allemaal zelf doet. Ik ben juist altijd bang als ik het zelf doe want dan denk ik dat ik misschien iets vergeet...

    Knap hoor!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, gefeliciteerd. Leuker kunnen ze het waarschijnlijk niet maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is wel heer erg goed nieuws. Je moet met die dingen er altijd heel goed op letten dat het goed is. Je moet er tegenwoordig ook op letten dat de kinderopvangorganisatie ingeschreven is in het landelijk register, en dat je niet meer uren afneemt dan dat je daadwerkelijk nodig hebt voor je werk of studie, dus niet meer. DAt vergeten mensen nog wel eens. Maar ik ken een aantal gevalletjes daarom zeg ik het maar even.
    Je pakje is op de post gedaan vandaag trouwens, veel plezier ermee

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk. Geniet van een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh heerlijk zeg! Wat een verschil in gevoel. Zó denk je hoe ga ik dit betalen en zó krijg je wat! Geniet nog maar even van dat gevoel! Fijne dag...

    BeantwoordenVerwijderen