vrijdag 25 februari 2011

Update: Vakantie

Gisteravond met manlief overlegd over onze vakantie en het feit dat ik in mijn maag zat met die, in mijn ogen, veels te dure vakantie! Zoals eigenlijk wel verwacht, was de nuchtere reactie van manlief: dan doen we dat toch niet? Daar maak ik me dan druk om :-) Achja, ik voel me soms zo lullig omdat hij op dit moment salaris binnenbrengt en ik niet en ik dan wel weer zeg van dit doen we en dat doen we niet! Gelukkig vind hij dit juist heel erg fijn, omdat hij weet dat over het algemeen de financiƫn op orde zijn!

In ieder geval: de kogel is door de kerk! Dure vakantie word geschrapt. Gelukkig maar, want ik weet nu al dat ik die twee dure vakantieweekjes dan echt niet echt zou kunnen genieten. Ben nu op zoek gegaan naar een goedkoper alternatief en al een aantal mooie gevonden. Manlief vindt alles prima, als we er maar even tussenuit zijn met zijn drietjes en er maar een redelijke kans is op goed weer.

Wat me wel een goede optie leek is het huren van zo'n kant-en-klare tent. Dat wil zeggen, dat wij naar de vakantiebestemming rijden en er dan bij aankomst een volledig ingerichte tent voor ons klaar staat. Lijkt me ideaal! Heeft iemand toevallig ervaring met deze ingerichte tenten?

Straks even bestemmingen vergelijken op Zoover!


Ps: bedankt voor jullie berichten op mijn blog, het voelt echt als een steuntje in de rug, bedankt!

9 opmerkingen:

  1. ik ben ook huisvrouw en breng dus geen salaris binnen. ik voel me daar helemaal niet rot over. ik werk thuis. en we verdienen het geld samen zoals M dat zo mooi zegt.
    veel plezier met het organiseren van je budgetvriendelijke vakantie. doordat je iets meer moeite moet doen, maakt dat je er veel meer voorpret van hebt.

    groetjes lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee ik heb geen ervaring met kant-en-klare tent vakanties. Mijn schoonzus heeft 2 jaar terug een vakantie voor heel weinig geld weten te boeken via vakantieveilingen.nl. Misschien heb je hier iets aan.
    groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk dat je besloten hebt te doen waar je je goed bij voelt! Budgetvakanties zijn OOK leuke vakanties!En nee, ik voel me niet schuldig dat manlief het geld binnen brengt en ik het uitgeef! Dat is een keus van ons beiden geweest.
    We focussen liever allebei op ons eigen ding (hij het brood op de plank, ik het huishouden en de kids), dan er allebei tussen te hiphoppen.
    Groetjes, Corine
    Ps. ik lees je blogjes met plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed zo! Want een belangrijk aspect van de vakantie is voorpret en dat heb je niet als je pijn in je maag hebt als je aan de kosten denkt.

    Geen ervaring hier met al opgezette tenten, maar het lijkt me supermakkelijk en met kamperen heb ik wel veel ervaring en dat is heerlijk (als je niet in de snikhitte staat, dus ga vooral opzoek naar iets waar bomen zijn).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. neen , geen ervaring met zo'n tent maar wel ervaring met een super toffe camping waar zo'n tenten staan eventjes kijken naar "camping la vanlee" zit in normadie dicht bij de mont st michel een camping vlak bij zee niet duur als alles goed gaat gaan wij deze zomer al voor de 7de keer en onze hollandse buren gaan al bijna 16j en wel voor 3weken elke keer heerlijke plek!!
    lieve groet vanwege jezebelle uit vlaanderen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het huis doen en de kinderen opvoeden is MEER dan een full-time baan. Wees er trots op dat jij dat kunt doen. En je doet al super goed, dat is heel erg duidelijk uit jouw blog. Ieder zijn eigen ding...
    En zo een vakantie lijkt mij ook super leuk!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb jou een AWARD gegeven!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vorig jaar heb ik met de kids een nachtje in een trekkershut doorgebracht. Ze zijn meestal zeer snel volgeboekt wegens zeer budgetvriendelijk. 't Is heel basic, maar je kan alle facilteiten op de camping gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen ik nog met mijn ouders meeging op vakantie, huurden we regelmatig zo'n ingerichte tent. Ik zou het je wel kunnen aanraden. Het lijk totaal niet op kamperen.
    Het is vooral een goedkoper alternatief voor een huisje/stacaravan. Je bent van alle gemakken voorzien en je merkt er verder weinig van dat je in een tent zit.

    BeantwoordenVerwijderen