donderdag 10 februari 2011

Fruitbomen

Dat is nog eens goed nieuws! Ik blogde eerder al dat ik dit jaar meer producten in wou maken, zoals appelmoes, stoofpeertjes e.d. Ik kon alleen bij ons in de buurt weinig van dit soort bomen vinden. Wat blijkt nu? De gemeente heeft bij ons op het nieuwbouwplan fruitbomen geplant! Ik heb even snel gekeken en er staan o.a. inderdaad bomen voor stoofpeertjes, appels en walnoten!

Ik weet niet hoe snel fruitbomen in bloei staan, maar ik hoop op een goed jaar, zodat we samen een keer fruit kunnen rapen/plukken :-)

7 opmerkingen:

  1. Wat een goed initiatief van de gemeente!!
    Ik was eens in Roemeniƫ, daar groeien overal fruit en notenbomen, en iedereen neemt gewoon waar hij zin heeft, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is leuk! M'n ouders hebben appelbomen in de tuin en voor elk bloemetje komt een appel. Bij hun is het meestal om het jaar. Het ene jaar weinig en het andere jaar gigantisch veel appels. VOlgens mij zijn ze in september of oktober rijp.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh walnoten zijn ook leuk!

    groetjes lieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat goed van de gemeente zeg! Ik had het net even helemaal gehad met die instantie, maar dit vind ik een goede actie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je wordt op je wenken bediend dus!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is pas een goede 'gemeente'!
    Cool! En ook nog net wat JIJ wilde!
    Echt geluk hebben.

    Nu maar hopen dat er niet (te veel) consuminderaars bij jou in de buurt wonen die het ook wil plukken!
    Gr,
    NZ

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heej bespaarmamma!
    Dat is echt super, ik haal altijd bij een boer in de buurt met een boomgaard. Zelf plukken.
    Ik ga deze zomer of nazomer ook rozenbottels in de gemeentetuin plukken daar wil ik roosvicee van maken en jam. Maar ze gebruiken bij ons nogal wat vergif tegen het onkruid.
    In sommige gemeenten is dat verboden. MAar bij ons dus niet. Wat zal ik doen gewoon plukken en goed schoonmaken? Wat vind jij?

    BeantwoordenVerwijderen