woensdag 2 november 2011

Dwarsliggertje ;)

De baby ligt in stuit :( Sterker nog afgelopen maanden stond hij gewoon rechtop in mijn buik en nu ligt hij (of zij trouwens) over dwars..

Nu hebben we drie "opties": een stuitbevalling, een versie (= draaipoging) of een keizersnede..
De stuitbevalling valt voor mij af, ik heb hier absoluut geen goed gevoel bij en aangezien het waarschijnlijk geen kleine baby wordt, vondt de gynaecoloog dit ook een verstandige beslissing.

Met het draaien van de baby wordt lang niet altijd goede resultaten behaald, maar ik wil het toch graag proberen (ook al ben ik me ervan bewust dat dit ook geen pretje zal zijn). In mijn omgeving zweren ze bij een keizersnede, maar ik hoop het toch op de natuurlijk manier te kunnen doen (mits de baby draait). Een keizersnede blijft toch een operatie en ik zie op tegen het herstel ervan. Na de geboorte van dochter (natuurlijke bevalling), was ik vrij snel weer hersteld en op de been namelijk.. Nou, we zien het wel.. het kan best zijn dat ik straks niks te kiezen heb :)

Wat betreft de financieën: het geld vliegt hier de deur uit en ik heb dan ook weer wat van de spaarrekening over moeten boeken naar onze lopende rekening. Nu hebben we een aantal dingen voor moeten schieten en dat geld krijgen we volgende week wel weer terug, maar toch.. Verder zijn de grootste boodschappen binnen, aangezien ik verwacht voorlopig niet veel te kunnen halen. Nu wil/kan manlief dat ook wel, maar denk dat hij straks ook druk genoeg is als de baby er is, alleen de kleine boodschappen hoeven doen lijkt me voor hem wel net zo handig. Plus het feit dat hij niet de meest zuinige boodschappen haalt, leek me dit wel verstandig.

Nou, dat was het wel weer zo'n beetje.. kan wel merken dat de zwangerschap me nu helemaal in beslag neemt. Kan niet helemaal meer helder nadenken geloof ik en vergeet vanalles :)

Achja, de laatste loodjes.. en hopelijk kunnen we dan een gezonde baby in onze armen houden!

4 opmerkingen:

  1. Wat een toestanden zeg. Ik hoop voor je dat het op een natuurlijke manier kan gebeuren. En daarna heerlijk genieten! (van je kindje en van al je eten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop dat de versie mag lukken en dat je een voorspoedige bevalling mag hebben! Heel veel succes en sterkte voor nu en straks ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb zelf bij de eerste een keizersnee gehad en ik was toen weer heel snel op de been. Is me reuze meegevallen. Maar bij mij was het de eerste en jij hebt er natuurlijk nog één rondlopen en dan is het toch weer anders.

    Heel veel succes straks met de bevalling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie reacties! Ze hebben vandaag 3x een versie geprobeerd, helaas bleef ons kleintje zitten waar hij/zij zat :) Dus dat wordt binnenkort toch nog een keizersnede, heb me er nu wel bij neergelegd (niet dat je echt een keuze hebt ;)). Ik ben wel blij dat we het hebben geprobeerd, nu is het niet anders!

    Hopelijk gaat mijn keizersnede ook voorspoedig en hebben we binnenkort een gezond kleintje in onze armen! Want daar gaat het uiteindelijk allemaal om :)

    BeantwoordenVerwijderen