maandag 7 november 2011

Kapperskosten vergeleken

Ik heb even snel de tarieven van onze vaste kapper bekeken (alleen knippen):
- dames: €18,95
- kinderen: 10,95
- heren: €14,50
> totaal van €44,40 voor een knipbeurt voor ons gezin.

Als ik een kennis van ons laat knippen ben ik voor ons drieeën een bedrag kwijt van max. €30,-. Dat is dus een besparing van €14,40 per gezinsknipbeurt. Niet een al te groot bedrag, maar er vanuit gaande dat we gezamenlijk sowieso wel 4x per jaar naar de kapper gaan, wordt de besparing op jaarbasis minimaal 4x€14,40 = €57,60.

Ik zal haar toch maar eens bellen of ze bij ons thuis wil komen knippen. Manlief zal wel een keer vaker naar de "gewone" kapper gaan, maar voor dochter en mij is dit in ieder geval voldoende. Het is toch weer een mooie besparing (en ze knipt zeker net zo goed als de "echte" kapper).

7 opmerkingen:

  1. Ik zeg: bellen!
    Ik wou dat ik iemand in de kennissenkring had die kapper was ....
    Er is een vrouw bij ons in de kerk, maar zij heeft het zo druk dat ze helaas geen klanten meer aanneemt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kappers kosten kunnen inderdaad hoog oplopen.
    zeker als je naar een kapperzaak gaat.
    Gelukkig heb ik een liever vriendin die ons allemaal gratis knipt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb hier ook een nummer liggen van een thuiskapstertje maar ik heb haar nog steeds niet gebeld. Nu ik jou blogje lees lijkt dit me het sein om toch te gaan bellen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat nette bedragen! Rond de 18 euro is geloof ik wel het minimum. Bij ons zijn ook kappers waar je 32 euro betaalt…

    Mijn man hoeft gelukkig niet, want die scheert zich met de tondeuze.

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Nicole: het zijn ook geen afschrikwekkende bedragen. De kapper hier, heeft het ook niet voor niks zo druk :) Maargoed, als er dan toch een besparing te behalen valt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kapperskosten voor mijn gezin: Maand met aardbeien voor een vriendin die kapster is;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga altijd naar een Syrische kapper.
    Betaal zelf 14,50, kids en manlief 10 euro.
    Het loont echt, om het uit te zoeken.
    Goed gedaan.
    Gr,
    Julia

    BeantwoordenVerwijderen