dinsdag 18 oktober 2011

Zwangerschap en geboortekaartjes enzo..

Nog een paar weekjes en dan ben ik uitgerekend! Ik vind het echt heel erg spannend, niet dat ik bang ben voor de bevalling, maar ik hoop gewoon zo dat alles goed gaat. Het is toch wel heel erg bijzonder hoor, dat er gewoon een kindje in je buik groeit.. Dat dat kan :)

Maargoed, de geboortekaartjes moesten dus nog geregeld worden. Afgelopen jaar hebben we, gelukkig, geld opzij gezet voor de geboortekaartjes.. Nu moesten we alleen nog wat uitkiezen :) Zo makkelijk als dat bij de eerste ging, zoveel lastiger was het nu! Ik houd van rustige, simpele kaartjes, manlief wou er één met kleurtjes e.d. Is hij weer erg makkelijk over de inhoud, daar ben ik dan weer een enorme pietlut in :)

Na heel wat babyboeken bij de drukker te hebben bekeken, hebben we uiteindelijk "ons" kaartje via internet gevonden. Helemaal perfect!! Alleen.. natuurlijk wel aan de prijzige kant (achja, welk geboortekaartje is dat niet) :)
Voordat jullie denken dat ik daar een bespaartip voor heb gevonden, zal ik meteen het antwoord geven: nee. Simpelweg, omdat ik daar geen zin meer in heb. We zouden ervoor kunnen kiezen om de kaartjes te laten drukken bij de drukker, maar aangezien ik die ook de goedkoopste niet vind, hebben we besloten om alles via internet te regelen.

Vanavond heb ik ons papier adressenbestand een update gegeven en gelijk in excel gezet, zodat ik weet hoeveel kaartjes we nodig zullen hebben. Aan 100 hebben we er genoeg (dan hebben we er wat op reserve, een aantal voor in het babyboek, fotolijstje en voor "later", en nog twee extra voor het cadeaupakket van de P.lus en de C.1000). Ik wil nog bij de A.ction kijken of ze witte enveloppen in formaat 14x14 hebben, want via de site kostten ze €0,20ct stuk.. Dat vind ik voor enveloppen een beetje jammer geld, ze worden er toch direct afgescheurd en in de papiermand gegooid! Daar is dus misschien een kleine besparing op te behalen :)

Voor de rest gaat het hier goed, heb niks te klagen, en ik laat het voor de rest allemaal maar lekker op me afkomen! :)

9 opmerkingen:

  1. Wij hebben met jongste ook via internet besteld. Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben je echt alweer bijna uitgerekend?! Wat gaat dat hard! (als je er zelf niet mee loopt hihi).

    Wij hebben indertijd onze geboortekaartjes bij Unicef besteld. Gewoon blanco en thuis gedrukt. Scheelde toch behoorlijk. En je steunt er ook nog eens een heel goed doel mee!

    Succes met de laatste loodjes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd: is de baby er al?!

    Geboortekaartjes zijn inderdaad best duur. Maar ik vond de keuze destijds ook overweldigend veel...

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Via internet geboortekaartjes bestellen kan inderdaad prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij JilleJille kan je kiezen uit een reeks hippe geboortekaartjes ide je bovendien naar eigen inzicht nog kan aanpassen aan je eigen smaak. Neem maar eens een kijkje! Je kan bovendien tegen een geringe vergoeding een voorbeeldkaartje laten aanmaken en opsturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Op www.geboortekaartje.nl kun je heel eenvoudig geboortekaartjes zelf ontwerpen. Je kunt kiezen uit de standaard geboortekaartjes, maar je kunt ook helemaal zelf een geboortekaartje ontwerpen. Ik vond het erg leuk om te doen! En wat ik ook erg fijn vond, je kunt de bijzondere geboortekaartjes direct versturen! Een echte aanrader dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zag laatst op die site site inderdaad dat je ook je eigen model geboortekaartjes kan inzenden

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kun je nog steeds eigen geboortekaartjes inzenden?

    BeantwoordenVerwijderen