maandag 8 november 2010

Uitgaven boodschappen

Ik wil per week bij gaan houden hoeveel wij uitgeven aan de boodschappen. Onder boodschappen versta ik alle levensmiddelen, maar ook schoonmaak- en wasmiddelen en persoonlijke verzorging. Ik wil erachter komen wat een goed streefbedrag is voor ons gezin, waarmee we in ieder geval genoeg groente en fruit binnenkrijgen en het liefst ook een maaltijd met vlees (vlees willen we wel matigen, dus zo'n 100 tot 150gram p.p)

Momenteel maak ik gebruik van een digitaal huishoudboekje, namelijk http://www.yunoo.nl/ (aanrader!), dus de boodschappen die ik pin kan ik rechtstreeks herleiden via dit huishoudboekje. Alleen de geldopnames die we bij een bank doen kan ik niet direct herleiden, daarom heb ik besloten om alle kassabonnen te bewaren en via dit blog de totaalbedragen bij te gaan houden (klinkt nog een beetje onduidelijk, maar word vast nog duidelijker ;)).

2 opmerkingen:

  1. Hoi bespaarmama,
    omdat ik ook een mama ben (van 5 kindjes) en we het doen van 1 inkomen, lees ik heel veel blogs over besparen ed. Ik lees altijd, maar ik zal niet altijd reageren.
    Succes met besparen en je blog!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Corine,
    wauw 5 kindjes! Knap hoor en tegelijkertijd wat een geluk! Bedankt voor de reactie, je bent de eerste! ;) Jij ook succes met besparen!
    Groetjes bespaarmama

    BeantwoordenVerwijderen