maandag 15 november 2010

Brand :(

Nou, van al mijn voorgenomen activiteiten in mijn voorgaande blogs komt voorlopig niks. We hebben namelijk brand gehad in onze woning. Vandaag is het schoonmaakbedrijf gearriveerd die het hele huis voor ons gaan schoonmaken. Omdat ik heb geprobeerd te blussen met een poederblusser (noooooooooit kopen, alleen schuimblussers) hebben we waarschijnlijk een hele grote nevenschade aan onze woning (en we wonen er pas een half jaar!). Die poeder vreet blijkbaar aan je apparatuur, zodat op termijn alles kapot zal gaan..

Ik werd er tevens op gewezen dat alle levensmiddelen, dus ook mijn zorgvuldig verzamelde levensmiddelen uit de provisiekast, weggegooid moeten worden. Dat is even slikken.. Maargoed, het is niet anders. Voorlopig laten we alles maar even over ons heenkomen. Ons gezin is in ieder geval ongedeerd en dat is toch echt wel het allerbelangrijkste!

4 opmerkingen:

  1. Ooh jeetje. Dat is echt niet niks.
    Het hakt er toch vaak wel hard in, zo'n brand.
    En hoewel een poederblusser misschien niet zo'n goed idee is, er was tenminste wel iets in huis aanwezig. Dat is vaak ook niet het geval.

    Hopelijk wordt alles snel weer heel mooi schoon en is het vooral verzekeringswerk, zodat je in ieder geval een redelijk bedrag terugkrijgt, om zo alles te kunnen vervangen (ook die voorraad uit de provisiekast natuurlijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joh, wat akelig! Ik krijg er kippenvel van!
    Waarom verkopen ze die blussers dan als het zulke zooi is??
    Sterkte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt!

    @lottebees, De brandweer maakte ook niet vaak mee dat iemand én een blusdeken én een brandblusser had.. De verzekering deed in ieder geval niet moeilijk en rekeningen kunnen direct door naar hen, dat is dan wel weer fijn! Nu nog even afwachten hoe dat gaat met de inhoud van mijn geliefde provisiekast ;)

    @Corine, ik had dezelfde reactie :) Blijkbaar zijn er erg veel verschillende blussers in omloop die allemaal weer geschikt voor iets anders zijn.. Ik schaf de volgende keer een schuimblusser aan!

    BeantwoordenVerwijderen