maandag 8 november 2010

Mijn eerste blog

Geinspireerd door andere blogs, boeken en krantenartikelen heb ik besloten om zelf ook te gaan 'bloggen'. Voornamelijk zodat ik zelf een goed overzicht krijg van wat ik doe om te besparen, maar ook om van anderen te kunnen leren en heel misschien zelfs om anderen ook te inspireren om te besparen!

Het is mij en bespaar-papa gelukt om tijdens onze studies een huis te bouwen. Bespaar-papa is inmiddels al een tijd aan het werk, ikzelf ben nog aan het afstuderen, maar hoop zo snel mogelijk aan het werk te kunnen!

We hebben onszelf een aantal doelen gesteld:
  1. Zolang ik nog studeer met ons gezin (3 dus) rondkomen van één loon;
  2. Zo gauw ik ben afgestudeerd een baan zoeken en binnen 5 jaar onze (studie)schulden afbetalen;
  3. Daarna beginnen met het opbouwen van ons spaargeld en beginnen met het aflossen van onze hypotheek.
Nu zijn we ons ervan bewust dat bovenstaand behoorlijk materialistisch moet klinken en dat geld het allerbelangrijkste is in ons leven. Nou, dat is het dus niet ;) Uit ervaring weten hoe belangrijk familie, vrienden en genieten van de dagelijkse dingen is! Genieten is ons credo en hierbij willen we in de toekomst liever niet gehinderd worden door geldzorgen :)

Ik zal proberen elke week een blog te plaatsen (en in ieder geval elke maand)!
Veel leesplezier!

2 opmerkingen:

  1. Leuk initiatief! Ik ga je volgen. Ik probeer ook zuinig te leven vooral om tijd over te houden om samen te kunnen zijn met mijn gezin en omdat ik vind dat er gewoon niet zo'n consumptie nodig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. materialistisch misschien, maar ook vrij realistisch. Ik weet dat het lastig kan zijn om als studerende moeder wel vanalles te willen, maar lang niet alles te kunnen. Ik denk dat het voor jou soms nog wat lastiger is, omdat je waarschijnlijk veel meer kosten heb dan ik.

    Maar als je nu een aantal jaar gaat besparen, dan gaat dat er eigelijk nooit helemaal meer uit. Dus meer geld aflossen van schulden en uiteindelijk dus voor leuke dingen.

    BeantwoordenVerwijderen