woensdag 18 januari 2012

Bijverdiensten van Marktplaats e.d.

Eén van mijn doelen voor 2012 is meer dingen verkopen op marktplaats. Ik deed het altijd best veel, maar vanaf juni afgelopen jaar had ik gewoon geen puf meer voor dat plaatsen, mailen e.d.

Nu was ik zojuist de computer weer aan het opschonen en zag ik een overzichtje van de verdiensten die Marktplaats, Bol.com (verkoop boeken) en het tweedehandswinkeltje (inbreng kleding) ons in 2010 en 2011 hadden opgeleverd.

In 2010 was dit €211,70
en voor 2011 was dit zelfs €478,94!

De klikprogramma's Moneymiljonair en Euroclix heb ik hierbij nog niet eens meegerekend (aan de linkerkant van mijn blog kun je de huidige stand van verdiensten terugvinden).
Ook de verdiensten van de rommelmarkt heb ik niet meegerekend, de opbrengst daarvan is elk jaar voor dochter (die het afgelopen jaar bij haar verjaardagsgeld deed en een nintendo ds kocht).

Na het zien van die bedragen begint het me wel weer te kriebelen hoor. Spullen genoeg die wel weg zouden mogen! Ik keek welke spullen we zoal hadden verkocht en ik heb er nog geenéén van gemist!

Zoveel als afgelopen jaar zal ik er wel niet mee verdienen, maar de helft is ook nog goed genoeg ;)

Ps: Ook ga ik de verkoop weer bijhouden in een excelsheet, misschien motiveert me dat wel weer in 2013! Hmm, misschien moet ik ook eens "voor" en "na" foto's maken van onze zolder. Het kan niet anders dan dat dat me nog eens extra motiveert ;)

10 opmerkingen:

  1. Dat tikst stiekem lekker aan!
    Succes met de verkoop!
    Hier moet ook nodig weer eens wat op mp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk bijverschijnsel van Mpjen: het is nog wel een beetje spannend ook. Heb je je advertenties mooi geplaatst en dan afwachten maar. Het lijkt wel een beetje op vissen.
    Telkens als je de mailbox opent denk je: zou ik beet hebben?
    Groetjes Tanya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik plakte net een nieuwe begroting in elkaar. Nu blijk ik net niet genoeg te kunnen sparen voor het nieuwe schooljaar. Ik mis nog €50 ongeveer. En dat motiveert me wel weer even om goed te gaan marktplaatsen. Ik heb nog zoveel spullen liggen om te verkopen. Daar moet ik toch een goed extraatje van kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben ook een beetje afgehaakt bij Marktplaats, doordat mensen zo vaak niet meer reageren. Heel ontmoedigend. Bol.com doe ik nog wel, maar is op het moment ook rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog nooit iets verkocht op MP.
    Hoe zit het met betalen van enkele rubrieken?
    Krijg je die kosten er wel uit?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Vlijtig Liesje, ja dat is ook gelijk het meest irritante van marktplaats. Ik zet het nu ook bij in de mail, dat als het geld niet binnen twee dagen is overgeschreven ik er vanuit ga dat de koop niet doorgaat.

    @Kostwinnaar; dat is gewoon een kwestie van uitproberen denk ik (ik dacht dat dat alleen bij de verkoop van auto's e.d. was). Ik heb nog nooit iets hoeven te betalen voor het plaatsen van producten in ieder geval! Ik plaats voornamelijk (kinder)kleding en huishoudelijke spullen, daar hoef je niet voor te betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te lezen dat je zo goed bezig bent om extra inkomsten te verkrijgen. En zo te lezen heb je nog aardig wat binnengehaald ! Knap werk, ik heb ook wat spullen om MP staan en familie van mij ook maar op de een of andere manier levert het mij weinig op.... Weinig reacties op mijn advertenties en als ik een reactie krijg dan vind ik het bedrag vaak te laag.

    Leuk om je blog te lezen. Ik ben hier nieuw. Kijk je ook eens bij mij?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,

    Leuk te lezen dat je de puf eruit had en na het zien van de inkomsten van die tijd, dat het dan toch weer gaat kriebelen.
    Datzelfde heb ik nu met mijn blog. Sinds april 2011 niets meer aangedaan, maar nu door een spaarprogramma is het toch weer gaan kriebelen om de blog door te zetten. Zojuist mijn eerste berichtje geplaatst! :)
    Succes met de verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een boel zeg! Zo ver heb ik op het marktplaats nooit geschopt. Ik kan me voorstellen dat je weer helemaal geïnspireerd raakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. woh, wat ben jij goed bezig zeg!! Zo zie je maar weer dat je nog een hoop kunt bijverdienen. SUcces met de verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen