dinsdag 20 maart 2012

Baby bespaartips

Ik heb al een hele tijd niet meer geblogd, maar ik krijg nog wel zo af en toe mailtjes in mijn inbox van mensen die me vragen hoe je kunt besparen op de kosten die je maakt voor je baby. Vaak staat in die mail altijd wel ergens een verontschuldiging, alsof je je baby tekort doet wanneer je gaat bezuinigen!

Ook de verloskundige die ik afgelopen keer had vroeg me of de crisis een rol had gespeeld bij onze kinderwens. Zij had namelijk het gevoel dat de crisis bij heel veel mensen wel degelijk bijdroeg aan het uitstellen van een kinderwens. Of dat echt zo is weet ik niet. En of je nu wel of niet bewust zwanger bent geworden en je misschien wel of niet de broekriem aan moet halen, sowieso kun je besparen op 'baby-kosten', zonder je baby tekort te doen.

De komende tijd zal ik dan ook gaan bloggen over (praktische) besparingstips over je (aanstaande) baby.
Ik hoop dat veel (aanstaande) mama's en papa's hier iets aan zullen hebben!


2 opmerkingen:

  1. Op het moment dat ik wist dat we er een beebje bij zouden krijgen, ben ik eens een budget op gaan stellen. Ik kwam uit op een bedrag van €700 voor een complete uitzet, van kleertjes tot kinderkamer en van luiers tot kinderwagen. Nu we een kinderkamertje krijgen van mijn schoonouders en een kinderwagen van mijn ouders, besloot ik toch maar mijn budget niet teveel naar beneden bij te stellen. Het geld dat 'over' is, gaat nu vooral zitten in het echt helemaal goed opknappen van het kamertje.

    Maar ik denk dan: juist met een baby is er genoeg om te bezuinigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mensen stellen inderdaad hun kinderwens uit bij een economische crisis. Ik werk zelf toevallig in een baby/kinder winkel en wij merken het behoorlijk! Begrijpelijk trouwens, de winkels zijn duur en op marktplaats kan je tegenwoordig alle uitzet goedkoop vinden voor je kindje.

    BeantwoordenVerwijderen