maandag 5 december 2011

Trotse Sint ;)

Ook wij hebben afgelopen weekend Sinterklaas gevierd en ik moet zeggen; het was weer geslaagd!! We vierden het zaterdag met de ene en zondag met de andere familie.

Het 'ene' feestje voelde ik me in eerste instantie behoorlijk schuldig tov dochterlief toen ik zag hoeveel cadeaus haar nichtjes en neefjes kregen. Echt bĂ©rgen! Van playmobil tot laptops e.d. Aangezien dochter de oudste is van de neefjes en nichtjes had ik verwacht dat ze dit misschien wel in de gaten zou hebben (ivm prijsverschillen), maar niets was minder waar: dochterlief was zielsgelukkig met haar make-up-koffer! Ze heeft de hele dag rondgewandeld (lees: lopen als een model) met haar koffertje, echt super om te zien! Ook kreeg ze van (oma)sint een echte monster-high pop, hier vroeg ze al langer om, maar ik vond ze aardig aan de prijs voor een soort van barbie-pop :) Maar eerlijk is eerlijk, ze vond hem helemaal geweldig!

Ons kleinste meisje heeft kleertjes gekregen van de sint, benul van cadeaus heeft ze niet en zo kon ik het kopen van kleertjes (zie mijn vorige blog) mooi combineren met de sint!

4 opmerkingen:

  1. Wij doen sinterklaas met familie, waarbij zoonlief veruit de jongste is. Maar inmiddels al 8 en niet meer gelovig, waardoor hij het leuker vind. Minder spanning en minder stress, maar nog wel de lol om de kadootjes.
    Ik vond het ook geweldig om te zien dat hij helemaal gelukkig werd van een stapel boeken die hij kreeg. Ook het bordspel was helemaal een hit.
    Ik vind sinterklaas wel iets van de leuke kadoos. Het hoeft niet duur, maar wel persoonlijk. Nu doen er voor ons sint feestje inmiddels 7 mensen inkopen, waardoor het in hoeveelheid toch best wat is, ook al heeft iedereen niet zulke dure kadoos/veel kadoos.

    Gelukkig vieren we geen kerst met pakjes, anders zou ik het ook niet meer weten. Zoonlief en ik zal al zo enorm verwend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je dochter zo blij was met de kadootjes!
    Zo zie je maar, het hoeft niet altijd groot en duur te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een tevreden dochter met 'goedkope nuttige spulletjes'. Ze is bijna 2, dus besef van het concept Sint en Piet en geld heeft ze nog niet. We vierden het ook bij twee families. We zijn de eerste met een kind, waardoor we wel de boel kunnen beinvloeden qua wensenlijstje. Opa en omas hadden zich netjes gehouden aan een budget van ca 10 euro voor een cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eigenlijk zou je met de familie moeten afspreken hoeveel er per kind aan cadeautjes uitgegeven mag worden. Dat is namelijk een stuk eerlijker.
    Gelukkig was je dochter blij met haar cadeautjes en daar kun je als moeder ook trots op zijn.

    BeantwoordenVerwijderen