woensdag 14 december 2011

zorgverzekeringen vergelijken

Je word bijna doodgegooid met acties van verschillende zorgverzekeraars (of lijkt dat alleen maar omdat ik er zelf zo op let). De site gratiz.nl heeft een groot aantal acties (bijv. cadeaubonnen, vakantiecheques of directe korting) van zorgaanbieders onder elkaar gezet, zodat je ze zelf kunt vergelijken.

Ook hebben ze een drietal vergelijkingssites genoemd (waaronder independer.nl), waar je zelf kunt kijken welke aanbieder het beste bij jou en je zorgbehoeften past! Het loont volgens mij sowieso de moeite om je zorgverzekering eens onder de loep te nemen, waarschijnlijk kun je heel wat geld besparen door voor een andere zorgverzekering te kiezen die beter bij jouw zorgwensen past!

Wij hebben zelf een verzekering afgesloten bij Anderzorg (onderdeel van Menzis), deze bied geen gratis cadeaus e.d., maar heeft gewoon de laagste premie en een, voor ons, goede dekking.

Tip:  Anderzorg heeft wel een leuke actie: wanneer ik een vriend tip over deze zorgverzekering en hij of zij sluit deze via mijn link af, dan verdienen we allebei 20,-. Win-win-situatie dus! Mocht je dus een verzekering af willen sluiten bij Anderzorg, dan zou ik het fijn vinden als je dan gebruik wilt maken van deze link: http://tipeenvriend.anderzorg.nl/Home/Getipt/de8512ec-4c35-4e0c-aae8-9997978196f6#.Ts7ImJ8Us3A.hyves Dan hebben we allebei €20,- verdiend. Slim trouwens van Anderzorg, zo maken ze gebruik van mond-op-mond-reclame en hoeven ze niet zoveel dure reclames te maken!

6 opmerkingen:

  1. Zeker een slimme actie!
    Wij zitten al jaren bij CZ, die hebben voor ons de beste voorwaarden...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga dit jaar niet overstappen.
    Ik blijf ook lekker bij anderzorg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ja hoor kan nu wel reageren.
    Geldover

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit al jaren bij De Friesland met een collectief en was vastbesloten om mij dit jaar eens echt te verdiepen in ze verzekeringen en over te stappen als dat goedkoper was. Bleek dat ik 2012 gewoon het beste kan blijven. Ik heb wel wat aanvullende verzekeringen geschrapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De verschillen in prijs tussen de basisverzekeringen zijn nog niet zo heel groot.

    Maar vooral in de aanvullende verzekeringen zitten grote verschillen in prijzen en voorwaarden.

    Het doorlezen van alle voorwaarden is bijna niet te doen (heb zelf jarenlang aan de site van een grote verzekeringsmaatschappij gewerkt en vind het nog steeds lastig). En is een vergelijkingssite idd erg handig.

    Zorg ook altijd dat je lid bent van een collectief dat bij de gekozen verzekeringsmaatschappij korting oplevert.

    BeantwoordenVerwijderen