maandag 11 april 2011

Op de kleintjes letten?!

Ik las gisteravond de Elsevier en daarin stond een special over auto's. Aan het woord kwam Jan Grijs, 24 jaar met een jaarinkomen van 60.000,-. In dezelfde zin stond dat Jan daarom op de kleintjes moest letten.


Het stond er behoorlijk onopvallend, maar toch was ik even met stomheid geslagen.. 24 jaar, een jaarinkomen van 60.000,- en toch nog op de kleintjes moeten letten? Als hij op de kleintjes wil letten is dat prima hoor, ongeacht welk inkomen je ook hebt. Maar de woorden "60.000 en moet op de kleintjes letten" werd in één zin genoemd..

Achja, wat is ook een hoog jaarinkomen? Het gaat erom hoe je het (niet) besteed denk ik dan maar :-)
Zo zal je in elke inkomensklasse ook wel 'armoe' aantreffen!

3 opmerkingen:

  1. Ik vraag me af wanneer je dan niet meer op de kleintjes MOET letten?
    Ik denk dat daar toch veel mensen zijn die veel minder hebben dan die €60000 per jaar. Ik zou er in ieder geval voor tekenen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ruilen? Zowel bruto als zeker netto meer dan wij, en ik word in consuminderland al uitgescholden voor rijkaard:)

    BeantwoordenVerwijderen