dinsdag 24 mei 2011

Vakantiegeld pas de volgende maand..

Balen.. het vakantiegeld is hier niet deze maand binnengekomen, maar komt pas volgende maand binnen.. Ik moet uitkijken dat ik geen zeikerd wordt als het om geld gaat :-) De bruiloft "zuigt" voor mijn gevoel alle extraatjes op.. Begrijp me niet verkeerd, ik heb echt wel zin in een feestje, maar binnen onze families en omgeving kost dat alleen zo ontzettend veel geld..

Een overzichtje:
- vrijgezellenfeest 200,-
- cadeau 200,-
- kleding (3 personen) 250,-
- en dan komt er nog een klein bedrag voor de kapper bij.. Eigenlijk mag ik dat niet meerekenen, want heb het wel zo uitgekient, dat het nu ook echt wel tijd was om te gaan :-)

Als iemand dit toevallig leest en mij herkend, zeg het me nooit, want ergens schaam ik me ook nog voor mijn gezeur om geld :-)

Ik wil niet teveel klagen hoor, want het HOEFT natuurlijk niet, zoveel geld uitgeven aan cadeaus en kleding, maar zoals eerder gezegd, ik wil onszelf niet in een uitzonderingspositie plaatsen. Wat betreft het cadeau.. dit zijn de standaardbedragen binnen de familie. Maargoed, het grootste deel van het vakantiegeld gaat hier dan wel aan op.. Ik werk zo af en toe naast mijn studie en probeer dit geld zo veel mogelijk opzij te zetten, zodat we er o.a. leuke dingen mee kunnen doen in de vakantie en eventuele tegenvallers mee op kunnen vangen. Dit zal ik weer strakker moeten organiseren, evenals het consuminderen zelf.. zodat we in ieder geval niet hoeven in te teren op ons spaargeld!

Ik hoop namelijk nog steeds dat we dit jaar misschien wel een weekje op vakantie kunnen gaan :-)
(wat klinkt dat verwend trouwens, zo is het niet bedoeld hoor, zijn de afgelopen 5 jaar ook niet geweest en toen hebben we ons ook goed vermaakt hoor! Maar merk dat we er allebei dit jaar wel een beetje aan toe zijn..)

4 opmerkingen:

  1. Het goede nieuws is dat je het vakantiegeld niet uit kunt geven zo; dan heb je dát voor een weekje weg ;)

    Wel herkenbaar, dat je je een zeur voelt, maar ik vind het nogal bedragen zeg... ik heb nog nooit een kado van 200 euro gegeven... Jawel, toen oom van manlief 60 werd en huwelijksjubileum had en een etentje deed, maar hij heeft ontzettend veel aan ons huis gedaan, als we de uren hadden moeten betalen, waren we failliet gegaan... dus dat vond ik echt verdiend. Maar verder zou ik het niet doen. Al snap ik je punt wel, hoor.

    Ik heb ook familie met dergelijk meer inkomen dat ze bij grote feesten altijd zeggen dat we niks hoeven te doen, alleen aanwezig zijn, ze kopen zich zelf wel wat ze willen en wij kunnen toch nooit een duur kunstwerk oid voor ze betalen. Dus.... en zo is het maar net...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, ik vind het geen gezeur hoor, op je eigen blog moet je kunnen uiten wat je wilt...en zo'n bruiloft hakt er wel in, zeg! Hier geven we niet zulke grote bedragen, maar als dat standaardbedragen bij jou in de familie zijn kan ik me voorstellen dat je daar dan toch maar aan meedoet, het is gewoon moeilijk om daar mee te kappen...
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het ook zeker geen gezeur. Herken je dilemma wel. Voor een keer is het dus ook niet erg om wat meer uit te geven. Voor het kado is het inderdaad wel veel geld maar als dat standaard is zou ik ook meegedaan hebben. De kleding kun je daarna ook nog dragen dus dat is geen "weggegooid geld".
    En wat je vakantie betreft zeur je al helemaal niet want een vakantie kan net even het verschil uitmaken met tot rust komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. kwam toevallig via via op je blog terecht en k zal zeker eens vaker komen lezen! Wellicht kan ik er nog iets van leren ;)

    Hier ook zo met vrijgezellenfeestjes. Ik snap niet dat die zo ontzettend veel geld moeten kosten. Dan mag je nog blij zijn dat je dat redt, 200 euro met zijn tweetjes (incl. drankjes, benzinekosten etc). Ik doe daar dus niet aan mee!!! Want dan komt idd de bruiloft zelf er nog bij met een duur cadeau (kleren hoeven van mij niet perse nieuw te zijn). Pfff, dat geld hebben wij (helaas) ook niet hoor.

    Maar goed, genoeg geklaagd ;)

    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen