maandag 9 mei 2011

Update: "moestuin"

Ik wou er dit jaar ook eens aan geloven.. een moestuin (lees: proef-moestuin)!
En heb een aantal zakjes zaad gehaald voor o.a. sla.. Leek als ik ben heb ik de zaadjes niet eerst voorgezaaid binnen om ze later naar buiten te verpoten.. Nee, ik zocht een stukje lege tuin en heb de zaadjes uit het zakje lukraak verspreid over dat stukje tuin :-)

Waarschijnlijk hebben we mazzel gehad met het mooie weer, want de sla doet het werkelijk waar geweldig! Mijn vader was hier vanavond en vroeg zich hardop (lachend) af hoe we in hemelsnaam al die sla nog op moesten eten. En dat uit één zakje á 0,29ct :-)

De sla stond natuurlijk veels te dicht op elkaar en is nu voor een gedeelte verpoot in andere delen van de tuin en in lege bloembakken. Het andere gedeelte komt mijn vader morgen ophalen om ze bij hem in de moestuin te planten.

Tip voor volgend jaar: niet alle sla-zaadjes gelijk planten!
(al zullen buren, vrienden, familie en de kippen bij mijn ouders er wel blij mee zijn, aangezien de kroppen sla ongeveer gelijktijdig "klaar" zijn)

4 opmerkingen:

  1. Haha, het zou van mij kunnen komen zo'n actie.
    Hier staan in een klein kasje.... aardbeien, radijs en tuinkers. Gewoon voor de probeer.
    Succes met je sla... Nog best lastig om daar mee te varieren: sla, slasoep

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van je fouten leer je!! En jij maakt weer een goed beurt in je omgeving!
    Dat voorzaaien is aan mij ook niet zo besteed...dan is de boel al dood voor het in de tuin terecht komt, zaai ik gelijk in de pot of tuin dan zie ik het vanzelf hoe de natuur toch vaak z'n werk nog weer doet!
    Ben benieuwd hoeveel kroppen jij dan uiteindelijk gaat oogsten voor 29 cent!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke blog!

    Wij zoeken ook nog bloggers voor de nieuwe blog community Babyplaats.nl.Hier geldt: voor en door mama's.
    Nu vinden wij het super als er meer mama’s / experts op diverse gebieden bij ons komen bloggen. Kijkende naar jouw blog zou jij een leuke aanvulling kunnen zijn.
    Lijkt dit je wat? Even contacten? blog@babyplaats.nl
    Ben benieuwd! Groetjes, marion

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sla kan je ook koken hoor als je teveel hebt, het smaakt zo'n beetje naar spinazie vind ik. Een beetje een bittere toets maar toch lekker met eventueel een kaassausje. Zo doe ik het toch als ik kropsla overheb.
    Groetjes Jessie

    BeantwoordenVerwijderen