dinsdag 17 mei 2011

Het geld vliegt de deur uit..

Blogde ik eerder al dat we binnenkort een bruiloft hebben.. Afgelopen weekend hebben we het vrijgezellenfeest gehad. Het was echt heel erg gezellig, maar wat een aanslag is het weer op je portemonnee!

In totaal waren we €200,- kwijt..

We hadden vooraf wel een beetje rekening gehouden met een soortgelijke uitgave en een deel al bij elkaar gespaard. Maargoed, binnenkort komt de bruiloft zelf en voor het cadeau zijn we weer zo'n €200,- kwijt. Ik kan niet bezuinigen op dit bedrag.. alle broers/zussen/ouders doen dit en ik wil onszelf niet in een uitzonderingspositie plaatsen. Gelukkig komt hier volgende week het vakantiegeld binnen!

5 opmerkingen:

  1. Drama vind ik het vrijgezellenfeesten.
    Mijn man heeft eens meer dan 200 euro moeten betalen voor een vrijgezellenfeest. Ik betaalde toen maar 50 euro. Maar wij hadden ook een goedkoop uitje.. Ik vind het echt zonde van het geld. Moesten jullie 200 pp betalen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, gelukkig niet! Vond het zo al wel genoeg ;-) Het was in totaal €200,-.. En eigenlijk nog een beetje meer, omdat je 's avonds je eigen drankje moest betalen..

    Ik vindt het ook zonde van het geld. Mijn vrijgezellenfeest werd georganiseerd door mijn studerende vriendinnen, het werd dus lowbudget, maar wel echt superleuk! Degenen die nu het feest organiseerden zijn allemaal tweeverdieners, geeft niet, maar je kunt het wel merken aan het te betalen bedrag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, dat is pittig! Had dat vorig jaar ook, wilde men even dat we voor € 150 pp kaarsen gingen maken een moorddiner (dat zou je er wel van krijgen ja) gingen doen.

    Gelukkig was het gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zijn flinke bedragen! Het is altijd jammer dat je eigenlijk een beetje verplicht word om hieraan mee te doen. Ik had vorig jaar een vrijgezellenfeest, de eerste berekeningen kwamen op 150 pp. Ik wilde niet als eerste gaan zeuren, maar er begonnen er gelukkig meer. Uiteindelijk is het een stuk goedkoper geworden. Voor familie en hele goede vrienden zou ik het weer anders vinden dan een wat vager vriendinnetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een pittige bedragen zeg. Ik vind het wel lastig de 'groepsdruk', het ook wel leuk vinden. Op dat punt is consuminderen in en om het huis handiger

    BeantwoordenVerwijderen