maandag 14 mei 2012

Tip een vriend Actie van Anderzorg - toch niet zo'n goede actie..

Voor manlief heb ik afgelopen jaar een andere zorgverzekering uitgekozen, namelijk Anderzorg zorgverzekeringen (onderdeel van menzis). Hij kwam voor man als goedkoopste uit de bus én ze hadden ook nog een leuke actie: de Tip een Vriend Actie.

Voor elke vriend die je lid maakte zou je €20,- krijgen. Ook degene die zich via jouw link aanmelde zou een bedrag van €20,- krijgen. Omdat Anderzorg me een goede zorgverzekering leek heb ik me via een link aangemeld.. €20,- verdiend zou je denken. Ook heb ik de uitnodiging op dit blog geplaatst en hier hebben zich uiteindelijk 8 mensen aangemeld. Ik kreeg een bevestiging van de aanmelding via mijn mail. Ik blij, want 20 + 8x20 = 180,- maximaal. Dat geld kunnen we zeker wel gebruiken en is meer dan welkom (minder uiteraard ook, mocht blijken dat er toch nog mensen zijn overgestapt naar een andere verzekering)!

Tot zover, gaat alles keurig. We zijn inmiddels in 2012, manlief is inmiddels bij de tandarts geweest, keurig geholpen en ook verzekeringstechnisch loopt alles soepel.

Ik krijg weer een mail inzake de "Tip een vriend Actie". De uitbetalingen zullen plaatsvinden in de maand April. Prima, we wachten het af. Nu is de maand april inmiddels voorbij, maar geen enkele uitbetaling is uitbetaald :) Zelfs man's aanmelding waarvoor 20,- verdiend zou zijn niet gekregen. Natuurlijk contact gezocht met Anderzorg over hoe dat zit en een keurige mail gestuurd. Een week later krijg ik een, eveneens, keurige mail terug met als antwoord dat ik voor uitbetaling naam, sofinummer en verzekerdennummer van de door mij aangemelde leden moet mailen.

Ik stuur een mail terug waarin ik aangeef dat ik aanmeldingen via social media heb gekregen en dat ik niet zo 1, 2, 3 over hun persoonlijke gegevens beschik én dat dat ook niet in de voorwaarden van de "Tip een vriend Actie" stond. Ik geef aan wel de bevestigingsmails te hebben gekregen met een link naar mijn 'persoonlijke' pagina waarop een teller staan met het aantal aanmeldingen. Wederom krijg ik een antwoord en nu moet ik nog meer informatie aanleveren. Dat schiet niet op dus.

Slechte zaak hoor. Vond op zich de "Tip een vriend Actie" van Anderzorg best een leuke, maar zo een heel stuk minder leuk!! Hebben meer mensen deze ervaring met deze Actie?

Mocht je je hebben aangemeld via mijn link, zou je dan alsjeblieft je naam, sofinummer en verzekerdennummer willen mailen naar bespaarmama@hotmail.com. De gegevens behandel ik uiteraard vertrouwelijk! Kijk ook even in je eigen bankpapieren, want de kans is dan groot dat jij ook geen €20,- hebt ontvangen. Dan kan ik dat ook doorgeven. Ben benieuwd of ik dan wat krijg uitbetaald of dat het toch nepperij blijkt te zijn..

Ik ben op zoek naar: Willy, Wesley, Suzanne, Joyce, Ferdy, Sabine, Renata en Kelly :)

2 opmerkingen:

  1. Oh, dit ges.dem.eter had ik vorig jaar ook. Ook vier mensen aangebracht bij AZ en in mei nog niets ontvangen. En ook eerst een verklaring van AZ dat het druk was geweest met alle nieuw ingeschreven verzekerden en daarna luidde de verklaring dat het mis gegaan was met de betalingen omdat ik geen gegevens zoals sofinummer etc had aangeleverd. Terwijl daar nooit naar gevraagd was.

    Het is dus nog geen spat beter bij AZ. Daarom ben ik er afgelopen winter niet meer aan begonnen(ik heb uiteindelijk vorig jaar in juni 4 keer betaald gekregen zonder sofinummers te hoeven leveren). Hopelijk krijg jij ook nog uitbetaald, maar bezint voor ge komende winter er weer aan begint.. Het is dat ik steeds de mobiel van de werkgever kon gebruiken om te bellen anders had ik van die 80 euro al de helft kunnen schrappen vanwege de hoge belkosten. Groet, Hsm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik baal er ook best van!

    Toch fijn om te horen dat ik niet de enige ben waarbij de uitbetaling niet goed gaan. Ben wel benieuwd of ze bij Anderzorg standaard niet uitbetalen of dat dit toevallig gebeurd. Ik vind het ook echt heel vreemd dat ik moet gaan vragen om persoonsgegevens van mensen! Vraag me af of ik dat eigenlijk wel mag doen..

    Hopelijk komt het binnenkort toch nog goed, heb er zojuist weer een aantal mails aan gewaagd, waarin ik de bevestigingsmailing doorstuur. Ben benieuwd naar de reactie.

    Ik laat het hier in ieder geval nog weten mocht ik toch nog uitbetaald krijgen. Zo niet ook natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen